Black Friday 2020 – Cum iti pregatesti magazinul online pentru vanzari record
Atunci cand clientii se pregatesc din timp si au un wishlist realizat cu mult inainte de Black Friday, tu ce scuza ai sa nu te ridici la nivelul asteptarilor lor?
De Redactia Observator la 05.11.2020, 15:07Anul acesta, Black Friday 2020 se va desfasura pe data de 27 noiembrie si anunta vanzari record pentru toate magazinele online care participa la cel mai asteptat eveniment de reduceri. Practic, mai ai la dispzitie aproximativ 2 luni sa te pregatesti. Daca inca nu ti-ai pus la punct o strategie, acum e momentul s-o faci! Primul lucru pe care trebuie sa il faci inainte de toate este sa acorzi o atentie deosebita infrastructurii tehnice.
Pentru a te inscrie cu succes in cursa Black Friday 2020 si pentru a fi unul dintre castigatori, ti-am pregatit cateva sfaturi utile:
Fa-te vizibil in online
Shopping-ul s-a mutat deja in online datorita beneficiilor multiple aduse consumatorilor. Astfel, daca produsele tale se ragasesc doar fizic, in mod cert trebuie sa te gandesti serios si la un magazin online.
In ultimul an, comertul electronic a inregistrat o crestere impresionanta in Romania, astfel rezulta doua aspecte importante:
-
Tot mai multi antreprenori isi deschid magazine online ca o extensie pentru un magazine fizic existent;
-
Romanii sunt din ce in ce mai deschisi spre ideea de shopping online.
Inca mai ai timp la dispozitie si poti apela la o echipa de profesionisti pentru serviciul de creare magazin online.
Pregateste-ti stocul
Discuta cu furnizorii si asigura-te ca in perioada Black Friday vei avea suficiente produse pe stoc. Cu siguranta stii deja care sunt cele mai vandute produse ale tale – ele nu trebuie sa lipseasca in aceasta perioada.
Discutiile cu furnizorii sunt si mai importante in cazul afacerilor de tip dropshipping. Insa nu trebuie sa pierzi timp in incercarea de a gasi noi furnizori. Colaboreaza cu cei care au dat dovada de incredere.
E-mai Marketing
Abonatii tai la newslettere reprezinta cea mai ieftina si mai eficienta resursa la care poti apela. Cu siguranta sunt familiarizati cu magazinul tau online si au realizat cel putin o comanda, asa ca nu ezita sa-i informezi printr-un newsletter:
-
Anunta-i ca participi la campania Black Friday 2020;
-
Trimite-le un reminder inainte cu o zi;
-
Ofera reduceri personalizate pentru lista ta de abonati;
-
Trimite-le email pentru cosuri abandonate in timpul campaniei.
Creeaza un landing page dedicat promotiilor de Black Friday
Pagina creata special pentru Black Friday trebuie sa aiba un nume sugestiv si sa contina toate reducerile la care te-ai gandit. In alta ordine de idei, trebuie sa pastrezi si versiunea normala a site-ului pentru clientii care nu iau parte la acest eveniment.
Acorda atentie capacitatii serverelor
Ai auzit oameni plangandu-se ca au incercat toata noaptea sa comande produsele dorite, dar serverele erau cazute si au renuntat la achizitie? Ei bine, nu vrei sa te confrunti si tu cu aceeasi situatie, asa-i?
Asigura-te ca partea tehnica este bine pusa la punct.
Recompenseaza clientii fideli
Fiecare magazine online are cativa clienti fideli. Identifica-i si fa-i sa se simta cu adevarat speciali! Ofera-le un discount consierabil la cele mai achizitionate produse de ei si anunta-i cu privire la ofertele pe care le-ai pregatit pentru ei, prin canalul preferat de comunicare: SMS, Social Media, Email. Aceasta este una dintre cele mai eficiente modalitati de loializare.
Pregatirea bugetului pentru campanii PPC
Stabileste din timp bugetul pe care vrei sa il investesti in campaniile PPC. Insa inainte de toate, asigura-te ca apelezi la un specialist care iti poate genera rezultate pe masura asteptarilor. In caz contrar, risti sa investesti un buget mare, dar sa ai o rata de conversie mica.
Indiferent ca ai un magazin online consacrat sau unul la inceput de drum, campania de Black Friday este o oportunitate de care trebuie sa profiti! Daca te vei organiza eficient si vei alege strategia corecta de promovare online, cu siguranta vei obtine vanzari record.