Defecţiunile tehnice ar fi fost cauza prăbuşirii avionului utilitar, pe un câmp din Brăila
Copilotul care a supravieţuit tragediei aviatice din Brăila vorbeşte despre defecţiuni tehnice. De pe patul de spital, le-a spus anchetatorilor că toate comenzile avionului s-au blocat în aer. Şi el, şi comandantul au făcut eforturi uriaşe să aterizeze în siguranţă
De Redactia Observator la 02.08.2015, 19:44Copilotul care a supravieţuit tragediei aviatice din Brăila vorbeşte despre defecţiuni tehnice. De pe patul de spital, le-a spus anchetatorilor că toate comenzile avionului s-au blocat în aer. Şi el, şi comandantul au făcut eforturi uriaşe să aterizeze în siguranţă
Dar impactul cu solul a fost extrem de violent. Pilotul a fost rănit grav şi s-a stins la spital.
În plin picaj, copilotul Viorel Franţ a rămas lucid. Mărturia lui e acum cheia anchetei. Mecanicul vorbeşte despre defecţiuni tehnice. E convins că avionul Antonov 2 s-a defectat în zbor. O pistă pe care merg şi anchetatorii. În căutarea răspunsurilor, au desfăcut epava bucată cu bucată.
Toate componentele avionului au fost trimise la Bucureşti, pentru expertiză. Între timp, procurorii au deschis şi ei o anchetă. Nu exclud ca tragedia să fi fost provocată şi de condiţiile meteo.
Ipoteza unei erori umane este exclusă de toţi cei care l-au cunoscut pe comandantul Costică Vâlcu. Era un maestru al zborului şi se afla la manşă de aproape 40 de ani.
În ultimele clipe, pilotul a făcut eforturi supraomeneşti să evite o explozie devastatoare. Avionul era încărcat cu aproape o tonă de îngrăşământ pe bază de azot.
Impactul cu solul a fost violent. Pilotul a fost aruncat câţiva metri. Copilotul a reuşit să iasă pe picioare din epavă.
După accident, comandantul Vâlcu a mai trăit doar câteva ore. Rănile severe l-au răpus la spital. Mâine, va fi înmormântat.