Antena Meniu Search
x

Video Reducerile de vară "cu două feţe". Cum facem diferenţa între un adevărat chilipir şi o mare păcăleală

Au început reducerile de vară. În vitrinele magazinelor vedem anunţuri cu oferte ... una mai atrăgătoare ca alta. Hainele şi accesoriile de vară au preţuri chiar şi la jumătate. Atenţie, însă, la capcane. Fiecare produs redus trebuie să aibă pe etichetă şi preţul iniţial. Iar în cazul comenzilor online, indicat este să verificăm dacă magazinul există şi în realiatate. Şi poate cel mai important, avem aceleaşi drepturi chiar dacă plătim mai puţin. Comercianţii sunt obligaţi să ne dea banii dacă cerem retur. 

Cristina Filip
de Cristina Filip

la 08.08.2022, 20:38

Vezi și

50, 70 sau chiar 90% reducere sunt cuvintele care atrag în aceste zile clienţii în magazine. Cu mic, cu mare, toată lumea merge la vânătoarea de oferte. Preţuri mai mici nu înseamnă, însă, că trebuie să ne mulţumim cu mai puţin. "În perioada de reduceri nu avem reduceri şi la drepturile pe care le avem, avem acelasi tip de garanţie, avem aceleaşi drepturi", spune Sorin Mierlea, preşedinte INFOCONS. "Potrivit legii, comercianţii sunt obligaţi să afişeze pe eticheta de reducere şi preţul iniţial. Acesta trebuie să fie cel mai mic din ultimele 30 de zile", atrage atenţia Cristina Filip, reporter Observator.

Reduceri de vară. Oferte, dar şi capcane

Toţi cei care urmăresc de luni bune un produs, au ocazia acum să îl ia la un preţ mult mai bun. Cel puţin, teoretic. "Am venit pentru altceva şi am văzut şi reducerile. ( n.r. Reducerile din perioada asta) sunt super ok şi cu adevărat reduceri faţă de alte dăţi, când zic că sunt reduceri şi nu sunt", mărturiseşte un bărbat. Sunt şi mulţi clienţi care nu se lasă duşi de valul reducerilor. "Nu, nu cred, deci chiar nu cred, sincer. Vă dau un exemplu: o geantă este 10 milioane şi reducerea, scrie în vitrină 50%. Şi de fapt nu este atât", explică o femeie.

Discount-uri generoase sunt anunţate şi online. Pentru că nu putem analiza ce cumpărăm, specialiştii ne învaţă cum să ne ferim de înşelătorii. "Trebuie să fim foarte atenţi la dimensiunea produsului, greutatea produsului pentru că dacă am comandat un fotoliu de piele, s-ar putea să ne vină un fotoliu de piele, dar pentru căsuţa cu poveşti. Avem posibilitatea să verificăm pe site-ul mfinante.ro dacă respectiva companie care deţine site-ul respectiv are firmă de construcţii sau vinde ochelari", spune Sorin Mierlea, preşedinte INFOCONS.

Dincolo de capcane, trebuie să ştim şi cum ne înfrânăm dorinţa de a cumpăra necontrolat. Reducerile ne fac să credem că facem economii. În realitate, însă, cheltuim mai mult. "Suntem victime ale publicităţii şi ale unor false nevoi şi dacă ceva sună foarte interesant din punct de vedere a preţului, iar aceasta este, în general, o manipulare psihologică destul de frecventă, ne trebuie, nu ne trebuie, cumpărăm", explică Dan Adrian, sociolog Universitatea din Bucureşti. Sezonul reducerilor de vară se încheie după jumătatea lunii august. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Vă tentează să mergeţi în vacanţă cu rulota în loc să vă cazaţi la hotel?

Observator » Stiri economice » Reducerile de vară "cu două feţe". Cum facem diferenţa între un adevărat chilipir şi o mare păcăleală