Antena Meniu Search
x

Povestea unui brand 100% romanesc - Altex vinde romanilor din 1992 si o face cu suflet!

Povestea incepe acum mai bine de un sfert de secol, pe cand ofertele de electronice si electrocasnice isi faceau timid aparitia pe piata din Romania, iar conceptul de promotie era ceva total necunoscut pentru locuitorii tarii noastre.

Povestea brandului Altex
Altex vinde romanilor din 1992 si o face cu suflet

Povestea incepe acum mai bine de un sfert de secol, pe cand ofertele de electronice si electrocasnice isi faceau timid aparitia pe piata din Romania, iar conceptul de promotie era ceva total necunoscut pentru locuitorii tarii noastre. Romanii simteau nevoia sa aiba si ei magazine “ca afara”, unde sa intre si sa gaseasca frumos asezate produsele care le trebuiau pentru casa, fara sa se inscrie pe liste nesfarsite de asteptare. Isi doreau sa poata alege dintr-o gama variata, sa aiba acces la tehnologia care pana atunci exista doar in vestul Europei si despre care auzisera doar in filme sau in povestirile celor plecati peste hotare.

In acest context socio-economic s-a infiintat Altex, compania care si-a propus sa isi puna amprenta pe piata de retail si sa raspunda nevoilor romanilor. Bazele brandului au fost puse in 1992, ca o mica afacere de familie, apoi ofertele au fost bine gandite, produsele pregatite si primul magazin s-a deschis in 1993, la Piatra Neamt.

Daca la capitolul frigidere si aragazuri romanii se mai puteau multumi o perioada cu aparatele vechi si mai putin performante, in ceea ce priveste televizoarele isi doreau sa aiba acces la tehnologie noua. Astfel, in timp ce in alte tari televiziunea color era ceva uzual, intalnit in orice gospodarie, in Romania era mai mult un vis greu accesibil. Aici a intervenit Altex – mai precis Dan Ostahie, persoana din spatele brandului. Acesta a intuit faptul ca romanul de rand nu avea prea multe posibilitati sa isi cumpere un televizor color. Piata de pana in Revolutie nu comercializase asa ceva, iar dupa 1989 televizoarele moderne se gaseau greu si erau mult prea scumpe pentru buzunarele oamenilor obisnuiti.

Patronul companiei Altex a decis sa calatoreasca in Elvetia si sa stabileasca un parteneriat cu o firma specializata in buy-back pe parte de televizoare, unde aparatele erau colectate si se oferea un bonus la predarea produsului vechi si achizitia unuia nou. Initial au fost importate pe acest principiu televizoare din Elvetia, care au fost reparate si comercializate mai departe. Ulterior, prin intermediul furnizorului de televizoare, s-a dezvoltat un parteneriat cu producatorul de electrocasnice Rotel, urmand mai tarziu si importul brandurilor internationale, precum Whirlpool sau Indesit, care incepeau sa apara pe piata din Romania.

Succesul de care s-a bucurat primul magazin a facut ca Altex sa se extinda, pana in 1997 deschizand peste 50 de magazine in cele mai mari orase ale tarii. Dar cum in orice poveste vine si un moment de cumpana, in Romania a inceput perioada de criza, cand multe afaceri au fost nevoite sa-si stopeze activitatea, cumparatorii de produse si servicii fiind tot mai putini. Altex a decis sa nu inchida portile, dar a trecut printr-o restructurare masiva intre 1997 si 1999. A reusit totusi sa vanda in continuare si sa ramana in picioare.

Din 2000, lucrurile au inceput sa mearga din ce in ce mai bine: cifra de afaceri a crescut de la an la an, tot mai multe magazine au fost deschise in tara, iar gama de produse s-a diversificat constant. In 2004, Altex a lansat brandul Media, un concept de retail inovator pentru piata din Romania. Reteaua de magazine de mare suprafata Media Galaxy a anuntat un nou standard pentru retailul de produse electronice, electrocasnice, IT&C, muzica, film si multimedia. A fost anul in care primul magazin Media Galaxy a fost deschis in Bucuresti. Compania a ajuns lider pe piata de retail de produse electronice si electrocasnice din Romania, investind continuu in dezvoltarea serviciilor oferite clientilor, precum si in eficientizarea retelei de magazine.

Orice basm are si un happy end, insa aici nu exista un sfarsit, ci doar o frumoasa poveste care s-a legat intre romani si al lor Altex, un brand romanesc care continua sa se dezvolte. In prezent compania se pregateste sa deschida magazinele cu numarul 102 si 103, astfel incat sa fie mai usor pentru fiecare locuitor al tarii sa aiba acces la produse. Vanzarea online a crescut din ce in ce mai mult, o mare parte din romani alegand zilnic sa isi cumpere de pe altex.ro lucrurile de care au nevoie pentru casa. Gama de produse s-a diversificat si se diversifica pe zi ce trece, cuprinzand in momentul de fata chiar si categorii precum auto, cosmetice, bauturi non alcoolice sau baby. Pentru persoanele care au nevoie de o solutie de finantare, Altex a pus la dispozitie Credex, un sistem simplu si rapid de rate, care sa permita oricui sa isi achizitioneze produsul preferat.

Altex isi doreste sa fie alaturi de romani in continuare, cel putin inca 100 de ani, ascultandu-i si punandu-le la dispozitie produsele de care au nevoie pentru o viata frumoasa!

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Vi s-a întâmplat să vă plătiţi vacanţa şi să fie anulată în ultima clipă?

Observator » Stiri sociale » Povestea unui brand 100% romanesc - Altex vinde romanilor din 1992 si o face cu suflet!