Antena Meniu Search
x

Cum recunoști și eviți un client de coșmar

Când îți deschizi o afacere, în special una de dezvoltare aplicații mobile precum Adonis Software, tinzi să vezi doar partea plină a paharului. Deja îți vezi aplicația pe primele pagini ale App Store sau Google Play, cu milioane de utilizatori și review-uri de 5 stele.

- pexels.com

Când îți deschizi o afacere, în special una de dezvoltare aplicații mobile precum Adonis Software, tinzi să vezi doar partea plină a paharului. Deja îți vezi aplicația pe primele pagini ale App Store sau Google Play, cu milioane de utilizatori și review-uri de 5 stele. Deja visezi la zeci de clienți fericiți și mulțumiți, gata să te recomande mai departe. Însă nu totul se rezumă la părțile bune pentru că da, vei avea de înfruntat obstacole și încercări. Iar printre aceste obstacole se numără și clienții dificili pe care noi te ajutăm să îi recunoști și să-i eviți cu articolul de mai jos.

Pare disperat

Dacă e să te sfătuim să fugi de un anumit client, atunci este cel care pare disperat. O să te confrunți cu el sub diferite forme însă îți va trage niște semnale de alarmă pe care le vei recunoaște imediat. Cineva care îți oferă foarte puțini bani și timp pentru a repara o aplicație deja creată ar trebui să îți ridice câteva semne de întrebare pentru că acest tip de client nu va fi niciodată mulțumit și se va plânge mereu că nu are destui bani pentru serviciile tale. Fii atent la expresii precum “Am încercat totul!” sau “Nu vreau decât ca lucrul acesta să meargă!”

Nu ești de acord cu ideile lui

Cu toții avem un set de valori și credințe după care ne ghidăm în viață. Iar aceste valori ne dictează (sau ar trebui să ne dicteze) și modul în care facem afaceri și mai exact, clienții cu care facem afaceri. Trebuie să decizi de la început ce e acceptabil și ce limite îți setezi pentru ca mai apoi să nu le încalci. Crede-ne pe cuvânt, nu îți va face nicio plăcere să lucrezi cu un client ale cărui valori nu le respecți sau tolerezi. Așa că înainte de prima întâlnire, fă-ți bine temele iar dacă ceva nu e clar, nu te teme să întrebi.

Se așteaptă la tratament special

Un alt client pe care trebuie să îl eviți este cel care se așteaptă la tratament special încă din primele etape ale procesului. Este un tip de client care nu va fi niciodată mulțumit, oricâte compromisuri ai fi decis să faci și care îți va cere mereu alte servicii și sume decât cele din contract. Cum îl recunoști? Îți va cere deadline-uri mai lejere pentru plata facturilor, reduceri de preț sau îți poate cere alte servicii (gratuite) care ies din termenii contractului.

Vor ca tu să îi convingi

Poate că te-ai confruntat deja cu asta. Ești la prima întâlnire cu un client iar acesta te împinge să îl convingi de ce are nevoie de tine sau de ce serviciile tale sunt superioare concurenței. Este un semnal de alarmă care ar trebui să îți sugereze că persoana din fața ta nu și-a făcut bine temele înainte să te cunoască și că întreaga întâlnire va fi o pierdere de timp pentru tine. De ce? Pentru că el se află încă în faza în care “analizează piața” și încearcă să decidă probabil cine îi va oferi cel mai mic preț pentru aceleași servicii.

Întârzie mereu cu plata facturilor

În business, banii sunt energie. Iar când un client întârzie cu plata, distruge întreaga dinamică a puterii. Noi îți recomandăm să stabilești termenul de plată înainte să dai undă verde echipei tale pentru a dezvolta aplicația. Iar dacă ți se pare exagerat, cere-i clientului măcar o parte din sumă în avans. Nu numai că nu vei lucra pe degeaba, dar elimini și riscul ca respectivul client să plece fără să fi plătit.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Vă tentează să mergeţi în vacanţă cu rulota în loc să vă cazaţi la hotel?

Observator » Stiri economice » Cum recunoști și eviți un client de coșmar