Astronomii australieni au descoperit un obiect ciudat ce se roteşte în Calea Lactee şi care, potrivit specialiştilor, nu seamănă cu nimic observat anterior, conform unei lucrări ştiinţifice publicate în cea mai recentă ediţie a revistei Nature.

la 27.01.2022, 13:05

Imagine ilustrativă
Imagine ilustrativă - Shutterstock

Obiectul, observat pentru prima dată de un student care studia pentru lucrarea sa de licenţă, emite radiaţii electromagnetice puternice de trei ori pe oră. Undele sunt emise la fiecare 18,18 minute, a explicat astrofiziciana Natasha Hurley-Walker, care a observat fenomenul cu ajutorul unui uriaş radiotelescop de joasă frecvenţă din regiunea australiană numită "Outback", la mare distanţă de zonele populate.

Deşi există şi alte obiecte în univers care emit variaţii radio regulate, cum ar fi pulsarii, această frecvenţă nu a fost niciodată observată înainte, a explicat ea. Descoperirea acestui obiect a fost "un pic înfricoşătoare pentru că nu există nimic pe cer care să fie cunoscut şi să facă aşa ceva".

Echipa a stabilit că obiectul se află la aproximativ 4.000 de ani-lumină de Pământ, că este incredibil de luminos şi are un câmp magnetic extrem de puternic, scrie Agerpres.

Obiectul se află la 4.000 de ani-lumină de Pământ

Însă, multe alte mistere rămân de dezlegat. "Dacă faceţi toate calculele, descoperiţi că nu ar trebui să aibă suficientă putere pentru a produce astfel de unde radio la fiecare 20 de minute. Pur şi simplu nu ar trebui să fie posibil", a declarat Hurley-Walker.

Obiectul ar putea fi un magnetar cu perioadă ultra lungă, un fenomen teoretizat de cercetători, dar niciodată observat, sau o pitică albă, o stea îmbătrânită cu o temperatură la suprafaţă de două ori mai ridicată decât cea a Soarelui.

"Dar şi aşa este destul de neobişnuit", a subliniat astrofiziciana. "Cunoaştem doar un singur pulsar pitică albă, nimic la fel de important ca acesta", a adăugat ea. "Desigur, ar putea fi ceva la care nu ne-am gândit niciodată. Ar putea fi vorba despre un obiect complet nou".

Echipa de cercetare a reuşit să observe semnalul pe o gamă largă de frecvenţe. "Acest lucru semnifică faptul că trebuie să fie un proces natural, că nu este un semnal artificial", a dat asigurări cercetătoarea când a fost întrebată dacă acest semnal radio puternic şi coerent din spaţiu ar fi putut fi trimis de o altă formă de viaţă.

Următorul pas pe care oamenii de ştiinţă intenţionează să îl facă este acela de a căuta mai multe astfel de obiecte stranii în univers.

"Alte detecţii le vor indica astronomilor dacă este vorba despre un eveniment punctual rar sau despre o vastă populaţie nouă, pe care nu am observat-o niciodată înainte", a completat Hurley-Walker.

V-a trezit suspiciuni culoarea puilor din magazine?

Observator » Stiinta » Un obiect “înfricoșător”, care se rotește în Calea Lactee, a fost descoperit de cercetătorii australieni