(P) Cum îți îmbunătățești site-ul atât pentru utilizatori, cât și pentru motoarele de căutare
Ești antreprenor și vrei să-ți faci afacerea mai vizibilă, lucru perfect normal. Probabil că ai deja un site pe care ți-ai expus produsele sau serviciile, dar acesta nu generează trafic. În general, mulți antreprenori se așteaptă ca site-ul lor să ajungă în prima pagină a rezultatelor Google de îndată ce l-au lansat.
De Redactia Observator la 04.12.2023, 15:56- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Totuși, nimic nu se întâmplă fără eforturi și fără să îți setezi fix acest obiectiv. Site-urile care au parte de multă vizibilitate au în spate o strategie SEO gândită pe termen lung și nu numai. Află cum îți poți îmbunătăți site-ul pentru ajunge în primele pagini ale rezultatelor de căutare:
1. Implementează o strategie SEO
Un specialist SEO îți poate recomanda să mergi în mai multe direcții. Una dintre acestea va fi optimizarea on page. Aceasta presupune utilizarea cuvintelor cheie în mod strategic în titluri, meta descrieri, URL-uri și în conținutul site-ului. Pentru rezultate mai bune, este important să incluzi elemente multimedia și imagini în conținut. Cea de-a doua este link building-ul. Acesta se face prin plasarea de conținut relevant în diverse publicații cu autoritate, în care incluzi linkuri care fac trimitere către site-ul tău. O altă direcție poate viza îmbunătățirea vitezei de încărcare a site-ului tău și îmbunătățirea experienței utilizatorilor. În funcție de specificul site-ului și al industriei, dar și de posibilitățile de implementare, un expert SEO te va îndruma astfel încât să îți crești organic businessul, prin respectarea celor mai bune practici pe care le impun motoarele de căutare.
2. Optimizează rata de conversie
Dacă îți dorești un site care să îndemne utilizatorii să acționeze într-o direcție stabilită de către tine, trebuie să apelezi la servicii CRO. Optimizarea ratei de conversie, pe scurt, CRO, se concentrează pe obținerea de achiziții, înscrieri sau solicitări de informații de la vizitatorii site-ului tău. Cu alte cuvinte, cu cât îi creezi vizitatorului o experiență mai bună pe site-ul tău și îi livrezi mesaje care îl îndeamnă la acțiune, cu atât îți crești mai mult rata de conversie.
Totodată, ajustările strategice bazate pe datele obținute din teste A/B și analize detaliate pot crește nu doar conversiile, ci și încrederea utilizatorilor, durata de navigare și rata de revenire pe site. Spre exemplu, dacă ai un magazin online, asigură-te că procesul de check-out este simplu și rapid, astfel încât utilizatorul navigheze ușor către destinația finală. O altă metodă prin care poți crește rata de conversie este să adaugi cât mai la vederea utilizatorului rubrica de recenzii, testimoniale, logo-urile partenerilor, politica de returnare și informațiile de contact.
3. Îmbunătățește experiența utilizatorului
O experiență a utilizatorului prietenoasă te ajută nu numai să atragi clienți noi, ci să-i și fidelizezi. Practic, UX se concentrează pe facilitarea interacțiunii fluide și plăcute între utilizatori și site. O navigare intuitivă, un design atrăgător, o structură clară a paginilor reduc frustrările utilizatorilor atunci când interacționează cu site-ul tău. Cum poți face asta? Un exemplu ar fi ca site-ul tău să fie optimizat pentru diferite dispozitive și dimensiuni de ecran. Nimic nu este mai enervant pentru un utilizator să intre de pe telefon pe un site care se afișează exact ca pe desktop. Ceea ce e egal cu un client pierdut. Totodată, este important să te asiguri că site-ul are un meniu și o structură simplă, care ajută la o navigare intuitivă.
Îmbunătățirea site-ului tău pentru utilizatori și motoarele de căutare este un proces continuu. Monitorizează analizele, colectează feedback-ul utilizatorilor și ajustează strategiile în funcție de schimbările în comportamentul și nevoile utilizatorilor. O abordare holistică care îmbină SEO, CRO și UX va crea un site eficient, atrăgător și competitiv în mediul online.