Sondaj INSCOP alegeri parlamentare: PSD - 31,1%, AUR - 20,7%, PNL - 16,2%, USR - 12,7%
PSD conduce în clasamentul intenției de vot pentru alegerile parlamentare, cu 31,1% din voturi, fiind urmat de partidul AUR, cotat cu 20,7%, potrivit unui sondaj INSCOP la comanda Libertatea. În ceea ce priveşte intenţia de a merge la vot, pe 67% dintre respondenți au declarat că se vor prezenta la urne.
De Redactia Observator la 15.11.2024, 10:26Un sondaj realizat de INSCOP, la comanda publicației Libertatea, relevă preferințele alegătorilor pentru partidele politice în contextul alegerilor parlamentare programate pentru 1 decembrie. Sondajul a fost efectuat pe un eșantion reprezentativ, cu o marjă de eroare de ±3,3%.
Rezultatele arată următoarele intenții de vot, raportat la cei 81,7% dintre respondenți care și-au exprimat opțiunea, indiferent dacă declară că vor merge sau nu la urne: PSD conduce cu 31,1% din preferințe, AUR ocupă locul al doilea cu 20,7%, PNL este pe locul trei cu 16,2%, USR înregistrează 12,7% din voturi, iar SOS România obține 5,9% din intențiile de vot.
De asemenea, UDMR ar obține 4,5%, REPER – 2,6%, Partidul Drept – 1,2%, PER – 1,2%, FD – 1,1% și Partidul SENS – 1%. 0,5% dintre alegători spun că ar vota un independent, iar 1,3% – alt partid.
Estimare participare alegeri parlamentare
- Sondaj INSCOP alegeri prezidenţiale: Ciolacu - 25,3%, Simion - 19,1%, Lasconi - 14,3%, Geoană - 13,3%, Ciucă - 9,1%
- Sondaj AtlasIntel alegeri prezidenţiale: Marcel Ciolacu - 25,4%, Elena Lasconi - 14,2%, George Simion -14,2%
- SONDAJ: Ați ajuns să vă modificați programul zilnic sau traseul pentru a evita orele de vârf?
Pe o scară de la 1 la 10, unde 1 reprezintă "sigur nu" voi merge la vot, iar 10 "sigur da", 67,3% dintre respondenți au indicat nota 10, demonstrând o intenție clară de a participa la alegeri. Prin corelarea acestui procent cu cei care și-au exprimat o preferință concretă pentru un partid, estimarea prezenței la urne ajunge la 58,1%.
Metodologie: Sondajul de opinie a fost realizat de INSCOP Research, membru corporate al ESOMAR, la comanda cotidianului Libertatea. Datele au fost culese în perioada 7-12 noiembrie 2024. Metoda de cercetare: interviu prin intermediul chestionarului.
Datele au fost culese prin metoda CATI (interviuri telefonice), volumul eșantionului fiind de 1.100 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupație) pentru populația neinstituționalizată a României, cu vârsta de 18 ani și peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 2,95%, la un grad de încredere de 95%.