Călin Georgescu şi-a şters toate postările de pe contul de TikTok. Anunţul făcut
Călin Georgescu a luat o decizie neaşteptată şi a şters toate postările de pe contul său oficial de TikTok. Duminică, acesta a anunţat pe pagina sa că de acum înainte va folosi contul cu pricina pentru a îşi transmite mesajele, în format live.
De Redactia Observator la 09.12.2024, 15:25Călin Georgescu, candidatul independent surpriză de la prezidenţiale care şi-a făcut campanie electorală exclusiv pe TikTok, şi-a şters toate postările de pe pagina sa. Contul de TikTok are în prezent peste 361.000 de urmăritori.
Mesajul lui Călin Georgescu pe TikTok
"Dragii mei, vă mulțumesc pentru susținere. De azi acesta este canalul meu oficial de TikTok", a transmis Călin Georgescu în filmuleţul postat duminică pe TikTok. De altfel, aceasta rămâne momentan şi singura postare publică de pe pagina @calin.georgescu.real.
@calin.georgescu.real Dragii mei, vă mulțumesc pentru susținere. De azi acesta este canalul meu oficial de TikTok.
♬ original sound - calin.georgescu.real
- O reţea Facebook secretă i-a vizat pe alegătorii români, promovându-l pe Călin Georgescu. Anunţurile,...
- Videoclipurile care-l promovau pe Călin Georgescu pe TikTok, legate de o "agenție de influenţă" din Varşovia -...
- Călin Georgescu s-a dezlănţuit într-un nou interviu pentru Sky News: "NATO este o dictatură, iar CCR este o mafie"
Campania lui Georgescu pe TikTok
La o lună de la demararea operațiunii care l-a propulsat pe Călin Georgescu în topul primului tur al alegerilor prezidenţiale, în care au fost plătiți peste 100 de influenceri pentru promovarea sa, organizarea și finanțarea acesteia devin din ce în ce mai clare, arată o analiză Le Monde.
Serviciile române de informații au confirmat că numeroase videoclipuri au fost distribuite, în principal pe TikTok, de către influenceri care au răspuns unui anunț confidențial postat pe o platformă specializată, FameUp. Alți utilizatori de TikTok au fost contactați direct prin e-mail de o agenție necunoscută de marketing. Rapoartele de informații, declasificate săptămâna trecută, menționează și obscura "FA Agency", o companie de marketing care pretinde că își are sediul în Africa de Sud. Această agenție a trimis e-mailuri către figuri influente din România, oferindu-le 1.000 € pentru a publica videoclipuri politice "pentru binele României" și pentru a "juca un rol în viitorul țării".
FA Agency se prezintă drept o agenţie africană de marketing. Cu toate acestea, noi dovezi descoperite de jurnaliştii de la Le Monde sugerează că FA Agency nu este condusă din Africa de Sud, ci este de fapt o firmă-fantomă gestionată din capitala Poloniei. O mică rețea de aproximativ 10 conturi care afișează, în profilurile lor, adresa de e-mail faagency.org, a început să apară pe Instagram în ultimele șase luni. Aceste conturi, folosind de obicei pseudonime și porecle, se prezintă ca specialiști în marketing și influenceri. Totuși, o analiză a fotografiilor și a story-urilor lor a arătat că acest mic grup lucrează din aceleași birouri închiriate pe malurile Vistulei, în Varșovia.
Angajații care apar în aceste fotografii sunt în majoritate ucraineni care lucrează în Polonia cu legături în "affiliate marketing", un sector de publicitate online semi-legal, care are o prezență semnificativă în Ucraina. O analiză a profilurilor lor de Instagram dezvălue o viață plină de petreceri de Halloween și ieșiri la bar. Cu toate acestea, pe profilurile lor LinkedIn, accesibile sub numele reale, niciunul dintre angajații identificați de Le Monde nu menționează FA Agency sau vreo altă companie de marketing.
Le Monde a identificat adresa birourilor din Varșovia unde își desfășoară activitatea membrii Agenției FA, însă nu a reușit să confirme în numele cărei companii sunt închiriate aceste spații. Analiza datelor tehnice ale site-ului Agenției FA indică legături cu alte site-uri web, toate lansate cu aproximativ șase luni în urmă, și care servesc ca vitrine pentru agenții de influență ce operează sub diverse denumiri.
Potrivit rapoarteor desecretizate de serviciile române de informaţii, campania ce a vizat alegerile prezidențiale a prezentat un nivel de sofisticare caracteristic "unui actor statal”, cel mai probabil Rusia. Totuși, această ipoteză nu exclude posibilitatea implicării unui actor privat, întrucât serviciile ruse utilizează frecvent companii private ca intermediari în operațiunile lor de dezinformare. Un exemplu notabil este "Doppelgänger", o amplă campanie de diseminare a articolelor false prin mass-media, orchestrată de două firme rusești. Agenția FA nu a oferit niciun răspuns solicitărilor de comentarii, la fel ca majoritatea angajaților săi.