Reacţia Comisiei Europene după ce CNA i-a cerut să investigheze TikTok cu privire la campania lui Călin Georgescu
Comisia Europeană a transmis un răspuns după ce Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) i-a cerut să investigheze platforma TikTok cu privire la campania lui Călin Georgescu. Candidatul a reuşit să ajungă în turul doi cu o campanie cu "buget zero", în care a fost promovat de numeroşi influenceri care nu şi-au marcat corespunzător postările, fiind susţinut indirect de zeci de mii de conturi apărute peste noapte.
De Redactia Observator la 27.11.2024, 17:05Comisia Europeană a răspuns cererii Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) de a analiza cum i-a permis TikTok lui Călin Georgescu să pună în scenă o campanie online, cu "buget zero", prin care a reuşit să ajungă în turul doi al alegerilor prezidenţiale.
Reacţia Comisiei Europene
În răspunsul transmis către CNA, Comisia Europeană spune că monitorizează atent acţiunile TikTok şi de asemenea, precizează că a făcut o cerere de informaţii cu privire la măsurile adoptate de platformă pentru dezinformare şi riscurile legate de alegeri.
"Comisia poate confirma primirea unei cereri din partea Consiliului Național al Audiovizualului din România de a deschide o investigație oficială cu privire la rolul TikTok în alegerile din România.
- TikTok, prima reacție după ce CNA a cerut Comisiei Europene să investigheze platforma, pentru campania lui Călin...
- Securitatea Cibernetică, prima reacție în scandalul Călin Georgescu, "candidatul TikTok": Nu avem atribuţii în...
- CNA cere Comisiei Europene să investigheze TikTok pentru campania lui Călin Georgescu: Manipularea opiniei publice...
Comisia este în strânsă legătură cu coordonatorul serviciilor digitale din România, ANCOM (Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații).
În temeiul Regulamentului privind serviciile digitale, TikTok este o platformă online foarte mare. Prin urmare, are obligația de a evalua și de a atenua riscurile sistemice legate de procesele electorale, inclusiv de alegerile naționale.
TikTok este semnatar al Codului de bune practici privind dezinformarea, care urmează să fie integrat în Regulamentul privind serviciile digitale și, prin urmare, și-a asumat angajamente specifice în contextul alegerilor.
În cazul în care Comisia suspectează o încălcare pe baza probelor de care dispunem, Comisia poate iniția proceduri pentru a analiza respectarea de către TikTok a obligațiilor prevăzute în Regulamentul privind serviciile digitale. Monitorizăm îndeaproape evoluțiile în această privință.
Comisia a trimis deja o cerere de informații către TikTok, în data de 2 octombrie, solicitând acestei platforme informații cu privire la măsurile pe care le-a adoptat pentru a evita manipularea serviciului de către actori răuvoitori și pentru a atenua riscurile legate de alegeri, de pluralismul mass-mediei și de discursul civic, care pot fi amplificate de anumite sisteme de recomandare.
Comisia nu intervine în alegerile naționale și urmărește să asigure, în limitele competențelor sale, condiții de concurență echitabile pentru toți candidații", a transmis Comisia Europeană.
Campania lui Călin Georgescu pe TikTok
Campania de pe TikTok a lui Călin Georgescu ridică o foarte lungă listă de întrebări. Înainte cu trei zile de alegeri, Biroul Electoral Central i-a impus să-şi şteargă postările electorale într-un gest fără precedent. Vizate au fost şi 20.000 de conturi suspecte de pe reţelele sociale, pentru că Georgescu nu a ratat niciuna. Doar că, după numai o zi, au apărut alte 30.000 de conturi noi.
Călin Georgescu a fost promovat şi de mai mulţi influenceri, care nu şi-au marcat corespunzător postările şi au ales să folosească doar etichetările care apăreau în filmuleţele candidatului pro-rus.