Benzi pentru depăşire şi parapete pe roţi. E85, drumul morţii spre Moldova, va fi modificat de autorităţi
Cea mai periculoasă şosea din România va fi modificată de autorităţi. Benzi alternative pentru depăşiri vor apărea pe E85, drumul care leagă Moldova de Capitală. Acolo, zeci de oameni mor în fiecare an.
De Redactia Observator la 09.10.2018, 20:10Cea mai periculoasă şosea din România va fi modificată de autorităţi. Benzi alternative pentru depăşiri vor apărea pe E85, drumul care leagă Moldova de Capitală. Acolo, zeci de oameni mor în fiecare an. Ca să stopeze accidentele, statul vrea şi să monteze un parapet cu role, în curbele periculoase.
Pe cei 330 de kilometri, cât măsoară Drumul Naţional 2, anul trecut au murit 77 de oameni în 177 de accidente grave. Şi doar în primele luni ale acestui an, şoseaua a făcut alte 50 de victime.
Abia acum, autorităţile vorbesc despre soluţii. Şi propun un proiect numit "2+1 alternativ", aplicat experimental, pentru început, între Bucureşti şi Urziceni. Concret, drumul va avea trei benzi de circulaţie, iar cea din mijloc va fi folosită pentru depăşire, alternativ, pentru fiecare din cele două sensuri de mers, din cinci în cinci kilometri.
Cătălin Drulă, deputat USR: Raportul siguranţei este de 5 ori mai mare faţă de cum este acum. Un dezavantaj minor va fi scăderea vitezei de deplasare, câţiva kilometri mergem in coloană apoi depăşim şi alternativ, dar ajungem la destinaţie vii.
Şi autorităţile s-au gândit la parapete. Vor să monteze, tot experimental, un sistem revoluţionar care salvează deja vieţi în alte ţări.
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Este un sistem cu role, care practic atenueaza forta impactului, ghideaza autovehiculului in lungul parapetului si de a-l mentine pe sensul de mers si impiedica patrunderea autovehiculelor pe celalalt sens de mers eliminant astfel posibilitatea accidentelor frontale.
România este pe primul loc în Europa, în topul negru al accidentelor mortale. Din 2015, tot mai mulţi oameni mor de la an la an, pe şoselele din ţara noastră.