Fraudele de la ITP, pericol pentru șoferi
50 de lei, doar atât te costă să transformi în ochii autorităţilor o rablă într-o maşină numai bună de circulat pe stradă. În service-urile care efectuează inspecţii tehnice periodice, am găsit mecanici dispuşi să încalce legea, fără să ţină cont că pun vieţi în pericol.
De Redactia Observator la 04.06.2019, 21:2750 de lei, doar atât te costă să transformi în ochii autorităţilor o rablă într-o maşină numai bună de circulat pe stradă. În service-urile care efectuează inspecţii tehnice periodice, am găsit mecanici dispuşi să încalce legea, fără să ţină cont că pun vieţi în pericol. Nu îi opresc nici măcar camerele de supraveghere, montate de anul trecut în staţiile ITP.
"Îi dai 50 de lei şi nu mai are maşina nimic. Nu-i dai 50 de lei, e defectă toată", aceasta e regula nescrisă pe care şoferii o află încă de la poarta acestui service din Capitală.
Mecanicii nu par interesaţi la ITP-uri de problemele interioare ale maşinilor
Negocierea se face ca la piaţă, pentru un ITP, inspecţia de care depind siguranţa maşinii şi vieţile pasagerilor. Alt service, acelaşi răspuns.
În alt atelier auto, plusăm şi îi spunem mecanicului că maşina pe care am adus-o, pentru a primi autorizaţia de a circula pe drumurile publice, are o problemă gravă.
Însă mecanicul recunoaşte senin că "asta nu mă interesează, dacă tabla e bună pe ea".
Dacă maşina are probleme vizibile, strategia se schimbă. Pentru a evita camerele de supraveghere, devenite obligatorii în service-uri de anul trecut, mecanicul te cheamă după program.
Astfel, maşini cu probleme grave ajung să circule pe străzi. Defecţiunile întâlnite cel mai des sunt la sistemul electric şi deseori ajung să provoace incendii periculoase.
Grav este că tot mai multe maşini vechi intră anual în România. Odată cu eliminarea taxei de mediu, şoferii le înmatriculează mai uşor, mulţi fără să ţină cont de riscuri.
15% dintre autoturismele aduse din străinătate au defecţiuni
Încă din anul 2017, parcul auto din România a început să îmbătrânească succesiv, ajungând ca la sfârşitul anului 2018 să fie înmatriculate în ţara noastră aproximativ două milioane de maşini mai vechi de 20 de ani.
Şerban Dobre, şeful Departamentului Omologări RAR: Din totalul de vehicule utilizate aduse din străinătate, adică aproximativ 570 de mii, în jur de 15% au fost găsite la controlul tehnic cu defecţiuni
Cei de la Registrul Auto Român spun că efectuează periodic verificări atât în trafic, cât şi în service-uri.
Doar anul trecut au controlat, împreună cu poliţiştii rutieri, peste 70 de mii de maşini, iar jumătate dintre ele aveau defecţiuni, de regulă tot la sistemul electric.
Dacă circulaţi cu astfel de autoturisme, riscaţi amenzi de sute de lei, dar şi să rămâneţi fără talon.