Logan-ul a împlinit 20 de ani. Cât costa primul model şi povestea românului care a făcut un milion de km cu el
Maşina care a pus pe roţi industria auto de la noi din ţară a împlinit 20 de ani. Vorbim despre Logan, autoturismul care s-a dorit fiabil dar să nu coste mai mult de cinci mii de euro. În cele două decenii, modelul a fost vândut în peste patru milioane de exemplare şi a ajuns în toate colţurile lumii.
De Redactia Observator la 10.09.2024, 19:47Iniţial, privită cu neîncredere, maşina low-cost de la Mioveni a pus România pe harta celor mai importanţi constructori europeni.
20 de ani au trecut de când a fost pus la vânzare primul Logan
Românii tot timpul a avut o putere de cumpărare mult mai mică faţă de media europeană. Astfel, a apărut conceptul de maşină de 5.000 de euro. Două decenii mai târziu, în care am avut 3 modele plus alte câteva facelifturi, vorbim de peste 4 milioane de unităţi Dacia Logan vândute. Iar în spatele meu se află modelul Logan aniversar, care costă 16.000 de euro.
Matei Anastasie, un taximetrist din Slobozia, a făcut cu Loganul un milion de kilometri - din 2007 până în 2018. Asta înseamnă de 25 de ori ocolul Pământului, un record absolut.
"Am făcut foarte multe legături de prietenie şi cunoştinţe în care eram recomandat, am făcut inclusiv călatorii în străinatate. Maşina s-a casat. A fost o maşină extraordinar de bună. Uşor de întreţinut şi foarte performantă", spune Matei Anastasie, proprietar Dacia Logan.
"O maşină pe care nu doar că o pueai folosi în viaţa de zi cu zi, nu se încălzea în oraş, te răcea pe tine când stăteai în trafic dar puteai să o foloseşti şi la munci agriculturale. Maşina care le făcea pe toate", spune Adi Dima, expert auto.
Şi alte modele fabricate la noi au cucerit continentul
Sandero este în fruntea vânzărilor din Uniunea Europeană, iar Ford Puma, produs la Craiova, este cea mai bine vândută mașină din Marea Britanie. Între timp, constructorul a schimbat strategia.
"La Mioveni mergem pe modele cu valoare adăugată, din care cauza majoritatea productiei de la Mioveni e orientată pe binomul Duster-Bigster", spune Mihai Bordeanu, director general Dacia.
Anul trecut, de pe porţile uzinelor Dacia şi Ford au ieşit jumătate de milion de autoturisme. Maşinile şi componentele auto sunt printre singurele produse unde reușim să exportăm mai mult decât importăm. Industria înseamnă 48% din totalul exporturilor şi 15 la sută din PIB.
"Înseamnă şi foarte multe firme care produc componente pentru industria auto, înseamnă fabrici importat de anvelope de la noi din ţară, avem un context foarte diversificat. Reprezintă pentru Uniunea Europeană şi pentru ţara noastră o sursă extraordinară de creştere economică", spune Christian Năsulea, profesor de economie mondială.