Un primar cere interzicerea înmatriculării în România a maşinilor sub Euro 4
Un primar din România a cerut interzicerea înmatriculării în ţara noastră a maşinilor sub Euro 4. Edilul a elaborat chiar şi un proiect legislativ în acest sens.
De Veronica Micu la 17.01.2020, 09:35Un primar din România a cerut interzicerea înmatriculării în ţara noastră a maşinilor sub Euro 4. Edilul a elaborat chiar şi un proiect legislativ în acest sens.
Primarul din Iași propune nu mai vrea "hârburi" în România, aşa că a cerut ca nicio mașină sub Euro 4 să nu mai poată fi înamatriculată în ţara noastră.
Mihai Chirica, a declarat, joi, în cadrul unei conferinţe de presă, că a elaborat un proiect legislativ în acest sens, care va fi trimis parlamentarilor de Iași și Guvernului.
”Prin articolul 1 cerem interzicerea înmatriculării în România a oricărui tip de vehicul sub norma de poluare Euro 4. La articolul 2 menţionăm că interdicţia nu este aplicabilă utilajelor cu autopropulsie şi vehiculelor utilizate de către instituţiile de intervenţie şi apărare, aşa cum sunt prevăzute de lege. Spre exemplu, nu o să măsurăm normă de poluare la tancuri sau la mai ştiu eu ce. Acelea sunt autovehicule speciale şi se supun altor legi.
Motivaţia principală este legată de faptul că toate statele europene, aşa cum e şi pe site-ul Comisiei Europene, şi-au făcut un plan de măsuri privind creşterea calităţii aerului. A doua motivaţie este faptul că din cele cinci principii generale pe care Comisia Europeană şi le-a propus pentru perioada de finanţare 2021-2027, pe locul doi se află o Europă mai verde, fără emisii de carbon, aplicarea acordului de la Paris şi investiţii în tranziţia energetică, energia de resurse regenerabile şi combaterea schimbărilor climatice, a afirmat primarul Mihai Chirica.
Chirică nu mai vrea "hârburi" în România
Edilul ieşean a dat ca exemplu alte state europene unde circulaţia vehiculelor poluante a fost interzisă sau au fost majorate taxele.
"În diverse state europene, pentru combaterea poluării aerului, în Belgia, regiunea Valonia, a fost introdusă o taxă anuală de până la 2.500 de euro pentru orice vehicul care emite mai mult de 255 de grame de CO2 pe kilometru. Gândiţi-vă care a fost motivul pentru care au ajuns atâtea hârburi în România. Păi de ce să plătească unul pentru o maşină Euro 3 taxă statului belgian 2.500 de euro pe an numai ca să o aibă, când o poate vinde unui român, bulgar, cu 2.500 de euro. Practic el economiseşte 3.000 de euro, scapă statul de un deşeu şi rezolvă o problemă de mediu", a mai spus Mihai Chirica, primarul Iașilor