Programul "Rabla" nu reduce preţul maşinilor
Programul "Rabla" finanţat de Ministerul Mediului acoperă mai mult dorinţele românilor. Tichetele sunt menite să reducă preţul maşinii, dar în realitate plătim tot suma stabilită de producători.
De Redactia Observator la 12.05.2019, 13:11Programul "Rabla" finanţat de Ministerul Mediului acoperă mai mult dorinţele românilor. Tichetele sunt menite să reducă preţul maşinii, dar în realitate plătim tot suma stabilită de producători. Şi asta pentru că cei mai mulţi cumpărători profită de valoarea emisă prin programul Guvernului pentru a-şi echipa noua maşină cu dotări menite să facă viaţa mai uşoară. Opţiunile suplimentare ajung să însumeze chiar şi 10% din valoarea maşinii.
Unul dintre autoturismele luate în calcul are un preţ de pornire de 8.360 de euro, de unde se scade o promoţie a producătorului în valoare de 300 de euro, apoi şi programul RABLA cu 1370 de euro, preţul final pentru acesta find de 6690 de euro.
Accesoriile pot creşte foarte mult preţul unui autoturism
Un preţ atractiv, mai ales când vine vorba despre o maşină nouă. Doar că în majoritatea cazurilor, nu este şi preţul final. Deşi geamurile electrice sau aerul condiţionat sunt accesorii care astăzi nu se mai plătesc, românii au nevoie de mai mult de-atât.
Ionuţ Mariea, director de vânzări magazin auto: Românii preferă opţiuni suplimentare care le uşurează condusul. Vorbim despre sistem de navigaţie, sistem de pilot automat, cât şi sisteme care facilitează parcarea autovehiculului. Însumate, duc la 700 de euro
Astfel, preţul aceleiaşi maşini devine de fapt 7.390 de euro.
Şi cum opţiunile sunt aproape nelimitate, preţul se poate ridica mult mai mult.
Clienţii mai pretenţioşi care vor să-şi personalizeze maşinile pot, de exemplu, să înlocuisacă culoarea caroseriei din fabrică în schimbul a 400 de euro. Sau, de ce nu, să înlocuiască întreaga tapiţerie cu una de piele, pentru care ar plăti 1000 de euro.
Pachetul parking de 1.000 de euro, mare succes la români
La fel se întâmplă şi în cazul maşinilor electrice. Cheltuielile destinate accesoriilor pot ajunge chiar şi la 3.000 de euro.
Dana Popescu, director de departament companie auto: În general, aşa o medie a dotărilor, este undeva între 7% şi 10% din valoarea maşinii. Foarte cerut este pachetul parking, care costă undeva la 1000 de euro cu tva inclus
Una peste alta, reducerea este reducere. Iar asta se vede cel mai bine în succesul programelor Rabla şi Rabla Plus de la Ministerul Mediului.
Deşi a trecut doar o lună de la lansare, doar 10.000 de români mai pot obţine tichete.