Start la Rabla 2019 din 12 aprilie. 35 de mii de ecotichete în acest an
Mai e o singură zi până când şoferii se pot înscrie în noul program Rabla 2019. De vineri, Ministerul Mediului pune la bătaie peste 320 de milioane de lei pentru cei care vor să-şi înlocuiască maşinile vechi, cu altele noi, mai puţin poluante.
De Redactia Observator la 10.04.2019, 20:38Mai e o singură zi până când şoferii se pot înscrie în noul program Rabla 2019. De vineri, Ministerul Mediului pune la bătaie peste 320 de milioane de lei pentru cei care vor să-şi înlocuiască maşinile vechi, cu altele noi, mai puţin poluante. Cel mai mare ecotichet este acordat românilor care au de gând să-şi cumpere maşini electrice.
"Le spun tuturor românilor că de vineri, din data de 12 (aprilie, n.r.), se pot deja înscrie în Programele Rabla Clasic şi Rabla Plus. Le doresc succes să-şi cumpere o maşină nouă", a anunțat Grațiela Gavrilescu, Ministrul Mediului.
A fost anunţul mult aşteptat de şoferii care vor să-şi schimbe maşina, cu ajutorul statului. Anul acesta, Ministerul Mediului pune la bătaie 35 de mii de ecotichete - în schimbul autoturismelor mai vechi de opt ani.
ALEXANDRU VESCU, reprezentantul unui grup producător de maşini: Atât programul Rabla Clasic, cât şi Rabla Plus se bucură de un interes pe tot parcursul anului. Aşasar şi înainte de începerea acestuia sunt clienţi care întreabă şi cer foarte multe informaţii despre acest program.
Concret, pentru programul clasic Rabla 2019, tichetul de 6.500 de lei va fi obţinut numai după casarea unei maşini vechi. Şoferii se pot înscrie pe site-ul administratiei fondului de mediu. Iar dealerii auto se aşteaptă la o explozie a vânzărilor.
ALEXANDRU VESCU, reprezentantul unui grup producător de maşini: Grupul nostru a pregătit oferte foarte interesante, atât pentru modelele termice. Dar mai ales pe partea de programul RABLA PLUS.
Prin Rabla Plus 2019 se vor acorda două tipuri de ecotichete. Unul în valoare de 45.000 de lei, destinat celor care vor să-şi cumpere o maşină 100% electrică. Şi încă unul în valoare de 20.000 de lei, pentru maşini noi, hibrid.
O mașină electrică ideală atât pentru o familie, cât şi pentru o companie, cu o autonomie reală de 270 de kilometri, iar dacă în mod normal costă 35.000 de euro, cu voucherul de la Ministerul Mediului, o puteţi cumpăra cu 25.000 de euro.
Totuşi, România nu pare încă pregătită pentru mai multe maşini electrice. Staţii de reîncărcare abia se găsesc. Nici autorităţile nu ştiu exact câte avem, dar au promis că vor face 1.200 de noi puncte de încărcare.