România are trei autostrăzi noi, dar numai pe hârtie. Nu există un buget alocat pentru proiecte (Video)
Se umple harta României de autostrăzi. Încă trei au apărut pe hârtie. Senatorii au aprobat ca drumurile de mare viteză să fie construite prin lege, după modelul Autostrăzii Unirii.
De Redactia Observator la 20.03.2019, 20:55- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Se umple harta României de autostrăzi. Încă trei au apărut pe hârtie. Senatorii au aprobat ca drumurile de mare viteză să fie construite prin lege, după modelul Autostrăzii Unirii. Două duc spre munte, iar a treia şosea rapidă este aşa numita Autostrada Nordului. Deocamdată nu există un buget alocat pentru proiecte, însă guvernanţii spun că realizarea lor este doar o problemă de voinţă, nu una de bani.
Pentru construcţia prin lege a trei autostrăzi au votat în Senat atât reprezentanţii Puterii, cât şi cei ai Opoziţiei. Asta chiar dacă în comisiile de buget şi de transporturi, proiectele a fost iniţial respinse.
"Noi nu am stabilit toate detaliile tehnice în legea respectivă, dar noi am dat, cum se spune, o lege prin care ei trebuie să facă această autostradă" a declarat Gheorghe Marin, senator PSD.
Prima autostradă ar trebui să lege Ploieştiul de Braşov şi să formeze, în acest fel, un drum de mare viteză între Capitală şi Transilvania. Braşovul ar urma să fie legat şi de Moldova, printr-un drum de mare viteză care să ajungă până în Bacău. A treia autostradă ar trebui să facă legătura între Suceava şi Satu Mare. A primit numele de Autostrada Nordului.
Un master-plan pentru construcţia de autostrăzi a fost aprobat de Guvern încă din 2016. Dar pentru că lucrările nu au respectat graficul, a apărut varianta legilor care obligă Ministerul Transporturilor să construiască drumuri de mare viteză. Prima lege de acest fel a vizat Autostrăzii Unirii.
"Dacă e să ne luăm după legea privind a opta autostradă, a Unirii, variantele sunt aşa. Buget de stat, fonduri europene, parteneriat public privat. Orice, pe planeta asta, dacă există voinţă şi bani, e realizabil. Au auns oamenii pe Marte şi pe Lună. Bine, oamenii n-au ajuns încă pe Marte, dar au trimis roboţi pe Marte, deci se poate" a declarat Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR .
Proiectele aprobate în Senat vor fi trimise la Camera Deputaţilor, care este for decizional. Dacă legile vor trece, se va anula proiectul deja existent al autostrăzii Ploieşti -Braşov. Acesta prevede finalizarea drumului până în 2030, în parteneriat public privat, ceea ce înseamnă şi o taxă plătiă de şoferi. Şase euro pentru puţin peste o sută de kilometri.