5 secrete ale managerilor de succes
Planificarea și strategia adecvate fac ca managerul să poată livra proiecte la timp, care să respecte bugetul alocat. Managerul trebuie să poată vedea imaginea.
De Redactia Observator la 01.02.2018, 18:35Planificarea și strategia adecvate fac ca managerul să poată livra proiecte la timp, care să respecte bugetul alocat. Managerul trebuie să poată vedea imaginea de ansamblu, să identifice prioritățile, să fie mereu la curent cu progresul echipei sale.
Este important ca un manager să fie un bun lider, să își inspire propria echipă, să o motiveze, să insufle mereu energie pozitivă pentru a atinge obiectivele proiectului.
Desigur, este importantă comunicarea cu echipa, iar ca manager trebuie să te asiguri că toată lumea dispune de toate informațiile necesare pentru a își îndeplini rolul la cel mai înalt nivel. Află mai multe despre secretele managerilor de succes din rândurile de mai jos.
1. Utilizează tehnologia potrivită
În mediul tehnologic modern este esențial să înțelegi diferitele aplicații software sau bazate pe cloud care pot fi folosite cu succes într-o companie. Ca manager este important să eficientizezi procesele de lucru, să fie realizați mai puțini pași în munca de zi cu zi pentru atingerea obiectivelor, să eviți eforturile de rutină făcute pentru îndeplinirea unui task.
După ce ai identificat un software potrivit companiei tale, ca de exemplu un program de salarii, este important să fie folosit eficient pentru a obține succesul dorit. Aplicația este intuitivă, rapidă și are o interfață prietenoasă - ceea ce o face ușor de accesat și utilizat. Tutorialele pregătite sunt un motiv în plus să nu îți faci probleme că tehnologia avansată te depășește. În plus, ai la dispoziție o echipă care îți oferă suport și îți oferă soluțiile cele mai optime pentru a lucra eficient. Așadar, toate temerile tale sunt neîntemeiate.
2. Oferă încredere echipei
În orice echipă este important ca toți membrii să înțeleagă rolurile și responsabilitățile pe care le au, iar managerul să le permită să își îndeplinească îndatoririle cu o intervenție minimă. Daca acesta din urmă încearcă să controleze fiecare aspect al procesului, membrii echipei se pot simți ca si cum managerul lor nu are incredere în ei sau nu apreciază contribuțiile lor.
Este important ca un manager să înțeleagă că este important să se bazeze pe competențele și cunoștințele diferiților specialiști care excelează în rolurile lor.
3. Ascultă-ți echipa
Un bun manager ascultă echipa, monitorizează îndeaproape problemele cu care se confruntă și actionează ca un avocat în apărarea preocupărilor, problemelor și ideilor acestora. O bună ascultare înseamnă atenție deosebită și un efort sporit pentru a înțelege cu adevărat problemele ridicate. Înțelege diferitele puncte de vedere și oferă îndrumare, consiliere atunci când este un moment prielnic.
De asemenea, idei foarte bune pot apărea chiar din cadrul echipei, feed-back-urile primite sunt importante și trebuie să știi să fii receptiv la ele.
4. Respectă-ți echipa
Un bun manager este constant respectuos față de echipa lui, nu o subestimează și nu se consideră mai presus decât colegii lui. Un bun manager nu subminează cunoștințele angajatului, nu amenință, nu umilește. Dacă este nevoie să facă o observație, acest lucru se întamplă într-un mod profesionist, constructiv și în privat. În public el laudă și apreciază angajații, îi motivează.
5. Creează o cultură a învățării
Mediul de lucru tot mai competitiv necesită forță de muncă foarte bine pregatită. Asigură resurse, chiar și din timpul tău foarte prețios, pentru formarea și dezvoltarea permanenta a angajaților. Oferă-le din cunoștințele tale, în timp ce îi vei învăța, implicit îți vei consolida informațiile.
De multe ori motivarea angajaților înseamnă pentru aceștia dobândirea de noi informații, a se perfecționa în ceea ce fac.
A deveni un manager de succes se învață, iar acest lucru va conduce implicit la creșterea performanței și a profitului