7 moduri eficiente prin care poți să îți faci afacerea mai profitabilă astăzi
Succesul în afaceri are prea puțin a face cu norocul. Orice patron căruia îi pasă de munca sa ar trebui să urmeze acești pași strategici ca să își facă afacerea mai profitabilă într-un timp foarte scurt.
De Redactia Observator la 01.11.2016, 19:03Succesul în afaceri are prea puțin a face cu norocul. Orice patron căruia îi pasă de munca sa ar trebui să urmeze acești pași strategici ca să își facă afacerea mai profitabilă într-un timp foarte scurt.
Oricine își dorește să obțină profit. Până la urmă profitul ne arată că afacerea noastră funcționează. Și contrar opiniei unora, nu este vorba despre cât faci, ci despre cât reușești să păstrezi. Câteodată, cele mai simple idei te pot ajuta să-ți mărești profiturile. Dacă ești pregătit să faci o schimbare în mica ta afacere care să se traducă la finalul anului în profit, aplică soluțiile de mai jos:
1. Optimizează costurile și redu riscurile
De ce simți nevoia să achiziționezi un bun, dacă este mai profitabil doar să-l folosești? E o întrebare la care orice business trebuie să răspundă, dacă este în punctul în care își dorește să-și scadă costurile. Spre exemplu, soluția ideală pentru companiile care au nevoie de automobile pentru perioade limitate de timp, pe proiecte specifice, este să apeleze la astfel de închirieri auto pe termen lung. Cum poate un simplu serviciu de leasing operational să scadă dramatic costurile unei companii și să reducă riscurile, aflăm din acest articol dezvoltat de leasingoperational.com.
2. Împarte clienții cu un alt business
Dacă ai o bază solidă de clienți, nu te opri din a primi alții noi. Încheie un parteneriat cu o altă companie care oferă servicii complementare și, în schimbul contactelor, cere un procent din profit. Asigură-te că te asociezi cu acele companii care au o reputație foarte bună și care oferă servicii fără vicii.
3. Oferă consultanță
Dacă ești un expert în domeniul tău, nu te limita doar la a-ți pune în pratică expertiza. Devino consultant și învață-i și pe alții ce au de făcut prin seminarii, webinarii sau discursuri la conferințe de profil. Timpul investit în acțiunile acestea se traduce în expunere gratuită și creștere a autorității în piață, precum și în profit.
4. Apelează la recomandări din partea clienților
Dacă ai în minte câțiva foarte mulțumiți de serviciile tale, ia în considerare că ei se pot transforma în ambasadori pentru afacerea ta. E o soluție mult mai rentabilă decât să investești în atragerea de clienți noi.
5. Pune la punct niște oferte de nerefuzat
În funcție de tipul afacerii tale, poți să îi ajuți pe clienți să descopere valoare serviciilor oferite de tine prin prisma unor reduceri. Spre exemplu, avocații fac o ofertă inițială în care includ o consultație gratuită pentru a atrage un client.
6. Închiriază spațiul care nu-ți folosește
Dacă deții spațiul unde se desfășoară afacerea ta, ai putea să te întrebi dacă e nevoie, cu adevărat, de toată suprafața. Dacă nu, poți face mai mulți bani închiriind o parte din spațiu unui alt business. Există nenumărate afaceri micuțe care au nevoie doar de o încăpere sau de un chioșc ca să existe și să fie productive.
7. Închiriază forța de lucru
Ai în echipa ta oameni talentați, a căror rezultate vorbesc pentru ei? Atunci ai putea să-i subcontractezi altor afaceri. De exemplu, dacă ai niște manageri excepționali, ai putea să le oferi serviciile de consultanță altor firme. Aceasta poate fi o soluție inedită și în cazul în care ești forțat să renunți la angajați. Îi poți „împrumuta“ altor companii pentru o perioada determinată de timp și îi recuperezi în momentul în care ai nevoie de ei și ți-i permiți. Genul acesta de aranjament trebuie legalizat printr-un contract, desigur.
Sursa foto: Shutterstock.com