Antena LIVE

Curs valutar

Afacerile româneşti care şi-au asigurat succesul pe piaţa internaţională. Europa Centrală şi de Est devine tot mai relevantă

Europa Centrală şi de Est (CEE) devine o zonă tot mai relevantă pentru expansiunea internaţională a afacerilor, având în vedere perspectivele economice favorabile, se arată într-o analiză realizată de iBanFirst, referitoare la provocările companiilor din această regiune.

De la 12.05.2024, 15:41
WhatsApp
Afacerile româneşti care şi-au asigurat succesul pe piaţa internaţională. Europa Centrală şi de Est devine tot mai relevantă Shutterstock

"FMI prognozează o creştere a PIB-ului de 2,8% pentru România şi de 3,1% pentru Europa emergentă, depăşind ritmul de creştere de 1,7% anticipat pentru economiile avansate. Companiile originare din CEE, care s-au extins la nivel global, au acum oportunitatea de a deveni mentori pentru tinerii antreprenori. Cea de-a treia ediţie a CEE Business Summit, care a avut loc în aprilie, a dezbătut strategiile de globalizare ale companiilor regionale, iar iBanFirst a punctat cele 5 provocări-cheie întâmpinate de aceste companii în procesul lor de expansiune internaţională şi a prezentat oportunităţile de mentorat pentru a susţine tinerii antreprenori", informează furnizorul global de servicii de schimb valutar şi plăţi internaţionale pentru companii.

Astfel, una dintre provocările menţionate în analiza iBanFirst vizează imaginea negativă a brandurilor regionale, în condiţiile în care în multe cazuri, brandurile din regiune sunt asociate cu o calitate scăzută şi riscuri crescute, percepţie generată de preţurile accesibile. Prin adoptarea unei strategii de promovare a produselor de înaltă calitate, companiile pot combate aceste stereotipuri, îşi pot îmbunătăţi reputaţia la nivel global şi consolida oportunităţile de extindere internaţională, menţionează autorii analizei.

Accesul la capital şi finanţare este o altă provocare pentru business-urile din regiune

Accesul la capital şi finanţare este o altă provocare pentru business-urile din regiune. "Lichiditatea joacă un rol esenţial în supravieţuirea şi dezvoltarea afacerilor, întrucât capitalul este adesea expus riscurilor semnificative. Obţinerea finanţării reprezintă o provocare constantă pentru multe companii. Deşi există variante oferite de angel investors, fonduri de capital de risc şi fonduri de capital privat, pentru a accesa aceste finanţări, companiile trebuie să dezvolte propuneri de afaceri bine fundamentate şi să demonstreze capacitatea de a gestiona contextul financiar internaţional", susţin analiştii iBanFirst.

Cea de-a treia provocare vizează recrutarea şi retenţia talentelor. Pe măsură ce companiile îşi extind operaţiunile pe noi pieţe, devine esenţial să găsească şi să reţină talentele adecvate care să susţină această creştere. Procesul implică nu doar recrutarea experţilor locali, care înţeleg specificul pieţei, ci şi coordonarea eficientă a unei forţe de muncă diverse din ţări diferite. În acest context, este nevoie de o strategie de management flexibilă care permite adaptarea rapidă la dinamica pieţelor locale şi la nevoile specifice ale fiecărei regiuni, conform analizei citate.

În ceea ce priveşte atragerea clienţilor, iBanFirst menţionează că acest proces necesită o înţelegere profundă a comportamentului şi preferinţelor consumatorilor locali, precum şi adaptarea strategiilor de marketing şi a ofertelor de produse pentru a satisface nevoile specifice ale fiecărei pieţe. În acest fel, produsele şi serviciile devin relevante din punct de vedere cultural şi accesibile din punct de vedere lingvistic pentru consumatori.

Companiile din CEE se confruntă cu managementul financiar şi al riscului valutar

Nu în ultimul rând, companiile din CEE se confruntă cu managementul financiar şi al riscului valutar, consideră analiştii. "Gestionarea optimă a resurselor financiare este esenţială pentru companii, având în vedere impactul semnificativ pe care fluctuaţiile cursurilor de schimb îl pot avea asupra profitabilităţii şi fluxului de numerar. Adoptarea soluţiilor fintech a simplificat anumite procese, contribuind la o mai bună adaptabilitate la volatilitatea de pe pieţele valutare. Cu toate acestea, complexitatea pieţei financiare internaţionale continuă să reprezinte o provocare majoră", se mai arată în analiză citată.

Johan Gabriels, director regional al iBanFirst, evidenţiază câteva elemente de bază pentru succesul unei companii în contextul actual dinamic şi imprevizibil al comerţului global şi al progresului tehnologic. Acestea includ rezilienţa şi adaptabilitatea la schimbările constante, valorificarea creativităţii umane şi agilitatea în luarea deciziilor şi planificarea strategică. Prin dezvoltarea unor relaţii solide cu clienţii şi angajamentul de a oferi soluţii inovatoare, întreprinderile pot aborda cu succes procesul de expansiune pe noi pieţe, în ciuda tuturor provocărilor.

Ce companii din România şi-au asigurat succesul pe piaţa internaţională

În peisajul de afaceri din România, specialiştii furnizorului de servicii de schimb valutar şi plăţi internaţionale pentru companii, menţionează două companii - Scandia Food şi Frisbo - care se diferenţiază prin strategiile inovatoare şi dinamice, ce le-au asigurat succesul pe piaţa internaţională.

În acest context, Scandia Food, liderul pieţei româneşti de conserve, şi-a propus să îşi exporte produsele prin diferite canale şi parteneriate cu jucători din Europa. "Extinderea prin fuziuni şi achiziţii poate părea o scurtătură, dar este mult mai riscantă. A te aventura într-o ţară nouă înseamnă să te confrunţi cu o legislaţie necunoscută, o cultură diferită, noi obiceiuri de consum şi o limbă străină. Totul este nou şi trebuie să înveţi foarte repede şi să fii foarte sigur de ceea ce vrei să realizezi. Integrarea este un proces mult mai important decât achiziţia în sine", a afirmat Andrei Ursulescu, CEO al Scandia Food.

De asemenea, Bogdan Colceriu, fondator & CEO al Frisbo - platforma românească de e-fulfillment care se ocupă de stocarea, ambalarea şi livrarea comenzilor online - consideră că extinderea într-o ţară nouă vine cu un risc destul de mare, întrucât necesită investiţii considerabile de timp şi resurse financiare pentru a asigura integrarea reuşită a afacerii în noua piaţă. "De-a lungul anilor, am încercat diverse strategii pentru a intra pe noi pieţe. Cea mai eficientă a fost asocierea cu o autoritate recunoscută în domeniu. Ne-am folosit baza de clienţi existenţi ca ancoră pentru extinderea ulterioară. În momentul în care câştigi un client într-o nouă ţară, obţii nu doar un studiu de caz, ci şi experienţă valoroasă şi relevanţă locală", spune acesta.

La rândul său, Pierre-Antoine Dusoulier, fondator & CEO al iBanFirst, subliniază necesitatea de a depăşi barierele geografice. "Ca antreprenor, nu mi-au plăcut niciodată graniţele, în special cele mentale. Este dificil pentru o companie să se dezvolte în propria ţară, mai ales când aceasta este mică, cum este cazul multor ţări din regiunea Europei Centrale şi de Est. Acesta este şi motivul pentru care am fondat iBanFirst, deoarece serviciile de schimb valutar funcţionează ca un paşaport pentru afacerile internaţionale", a menţionat specialistul.

Radu Georgescu, preşedintele Consiliului de Administraţie al SeedBlink, a combătut stereotipul referitor la faptul că produsele din Europa de Est sunt inferioare din cauza costurilor reduse "Trebuie să depăşim această concepţie eronată că, dacă produsele din Europa de Est sunt mai accesibile, atunci sunt şi de calitate inferioară", susţine Georgescu. Strategia sa pentru a atinge succesul în afaceri pe pieţele europene constă în furnizarea de produse şi servicii de înaltă calitate.

Ambii lideri au subliniat importanţa unei strategii de piaţă şi a unei viziuni inovatoare ca piloni esenţiali pentru o expansiune de succes, elemente care stau la baza creşterii cotei de piaţă la nivel local, regional şi global, indiferent de zona de origine a afacerii.

Redactia Observator

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...

europa afaceri economie
Întrebarea zilei
A mers corectitudinea politică prea departe în noul film Disney - Albă ca Zăpada?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Localitatea de lângă București în care oamenii se mută pe capete. Arată ca...
Fanatik.ro
Publicat 09.03.2025
Iluzie optică virală | Doar un geniu poate găsi polițistul ascuns în această...
Gandul
Publicat 09.03.2025
Justin Trudeau, în lacrimi după o discuție aprinsă și plină de injurii cu Trump
Adevărul
Publicat 08.03.2025
Jurații Chefi la cuțite vorbesc cu emoție despre sărbătoritele zilei de 8...
A1
Publicat 07.03.2025
Horoscopul zilei de 10 martie 2025. Taurii lasă trecutul în spate. Află ce se...
CaTine
Publicat 09.03.2025
BREAKING NEWS / A murit celebrul astrolog Minerva! Gabriela Dima s-a stins din...
spynews.ro
Publicat 07.03.2025
Accident teribil în Germania: jucătorului român i-a fost amputat piciorul »...
GSP
Publicat 06.03.2025
Care sunt cele cinci țări din lume care nu pot fi cucerite? Geografia se află...
Click.ro
Publicat 08.03.2025
Cel mai bogat oraș din lume. Aici locuiesc 350.000 de milionari și 60 de miliardari
Useit
Publicat 08.03.2025
Concertele și spectacolele lunii martie! Ce mari artiști putem vedea
Money.ro
Publicat 06.03.2025
„Sute de ucraineni morți” și un avantaj clar pentru armata rusă, după ce...
libertatea.ro
Publicat 09.03.2025
Fanii Selenei Gomez au constatat că vocea ei a devenit mai monotonă și lipsită...
ZU
Publicat 09.03.2025
Mini tarte cu pastă de ciuperci și șuncă. Un aperitiv savuros
Hello taste
Publicat 08.03.2025
Supă cremă de morcovi și cartof dulce. Delicioasă și ușor de digerat
Deparinti
Publicat 09.03.2025
Hande Erçel a îmbrăcat o ținută demnă de podium. Vedeta s-a aflat printre...
Happy
Publicat 07.03.2025
Ramona Bădescu a vorbit despre planurile de nuntă! „Am pus totul la cale!”
BZI
Publicat 07.03.2025
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Cât de eficiente sunt cremele cu colagen. Ce spune medicul dermatolog despre...
Medicool
Publicat 09.03.2025