Aparat de testat temperatura pentru viitorii clienți ai unui lanț de restaurante
Restaurantele şi terasele s-au închis primele, dar se vor deschide cel mai probabil printre ultimele. Patronii speră să primească primii clienţi măcar în iunie. Se pregătesc deja să îi întâmpine cu băuturi reci şi...cu termometre.
De Redactia Observator la 10.05.2020, 14:01- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
- Aparatul verifică și dacă clientul poartă mască.
- Temperatura nu trebuie să depășească 37,5 grade.
In "noua normalitate" clienţii unui renumit lanţ de restaurante vor trebui să treacă testul termometrului pentru a putea sta la terasă. Concret, vor trebui să se aşeze, rând pe rând, în faţa unui aparat special, care le va scana temperatura.
Matei Dumitru, director general companie: Acest aparat functioneaza simplu. Se bazeaza pe 2 masuri simultane: in momentul in care e persoana e in fata lui, va trebui sa poarte masca, daca nu poarta masca, va primi atentionare "te rog poarta masca" si va trebui sa aiba temperatura sub 37,5 grade.
Şi mesele vor fi rearanjate astfel încât să se păstreze distanţa de minim doi metri recomandată de specialişti. Langa sticlele de băutură, clienţii vor avea si dispozitivul cu dezinfectat.
Daniel Mischie, CEO City Grill: În prima faza vor fi un maxim de 200 de clienti pe terase. Noi am sugerat decidentilor ca la masa sa nu fie mai mult de opt persoane, ne-am gandit in special la familiile cu copii.
După fiecare client, mesele vor fi dezinfectate. Ospătarii vor purta mască obligatoriu, chiar dacă lucrează în spaţiu deschis. Patronii restaurantelor aşteaptă o nouă întânire cu oficialii guvernului pentru a stabili clar regulile.
Daniel Mischie, CEO City Grill: Pe data de 18 vom hotari daca ne incadram in valul doi. Decizia de redeschidere in prima faza a teraselor va sta foarte mult de datele comunicate de catre comisia nationala pentru supravegherea situației de urgență.
Coronavirusul a lovit ca un tsunami industria ospitalitatii
Adrian Negrescu, analist economic: Afacerile din sectorul horeca înseamnă rezervări anulate, evenimente anulate, chirii care nu s-au putut plati în aceasta perioada. Sunt facturi neplatite către furnizori. Hotelurile, restaurantele, cafenelele trăiesc foarte bine din creditul furnizor. Ce înseamnă? Adică iau marfa, tot ce înseamnă mâncare, băutura și o plătesc după ce vând.
Numai în industria ospitalităţii activează in jur de 40 de mii de companii. În cele două luni de blocaj economic, afacerile lor au înregistrat o scădere abruptă de 97%. Restul de trei la sută este acoperită de partea de livrare la domiciliu.
Daniel Mischie, CEO City Grill: Industria de restaurante a fost in situatia turistului aflat pe plaja de la Pucket in momentul in care a venit tsunami. Totul s-a terminat intr-o zi
În jur de 400 de mii de români lucrează în industria Horeca. Cei mai mulţi dintre ei sunt acum în şomaj tehnic.