Aplicaţia Uber, ÎNCHISĂ printr-o decizie a instanţei. Directorii serviciului de ride sharing, în pericol de a fi arestaţi
Un procuror din Argentina a cerut, luni, arestarea conducerii locale a Uber Technologies, operatorul unei aplicaţii de mobil care pune în legătură şoferii cu pasagerii, iar un judecător a dispus ca site-ul serviciului să fie închis.
De Redactia Observator la 30.01.2017, 22:13Un procuror din Argentina a cerut, luni, arestarea conducerii locale a Uber Technologies, operatorul unei aplicaţii de mobil care pune în legătură şoferii cu pasagerii, iar un judecător a dispus ca site-ul serviciului să fie închis.
Decizia vine ca urmare a protestelor sindicatelor taximetriştilor din Argentina.
În aprilie 2016, un tribunal din Buenos Aires a decis că această companie încalcă reglementările locale privind transportul şi a ordonat închiderea companiei. Însă, aplicaţia Uber a continuat să funcţioneze, scrie Reuters.
"Responsabilii Uber au ignorat ordinele judecătoreşti şi îşi continua activitatea în mod ilegal. Au trecut nouă luni de când conducătorii au încălcat ordinul privind închiderea companiei şi continuă să folosească în mod ilegal spaţiul public", susţine, într-un comunicat, procuratura din Buenos Aires.
Potrivit comunicatului, judecătoarea Maria Fernanda Botana a ordonat ca aplicaţia Uber să fie închisă în întreaga ţară.
Responsabilii companiei care are sediul la San Francisco au la dispoziţie trei zile pentru a face apel.
Uber s-a confruntat cu numeroase probleme în Europa, reale şi legislative, şoferii de taxi reclamând că Uber încearcă în mod incorect să evite reglementări respectate de furnizorii de servicii de transport.
Este Uber o aplicaţie?
În noiembrie 2016, un număr de 15 judecători ai Curţii Europene de Justiţie au analizat dacă Uber Technologies este o aplicaţie sau o companie de transport, întrebare care deranjează de mult timp autorităţile din regiune.
Înfrângerea Uber, care se consideră o aplicaţie, ar expune compania unor reglementări mai stricte pentru obţinerea licenţelor, ceea ce ar mări costurile operaţionale şi riscul unei disponibilităţi mai reduse a şoferilor.
Cazul este urmărit intens, pentru că ar putea stabili regulile şi pentru companii cu modele de afaceri asemănătoare.
”Activităţile Uber nu pot fi reduse doar la o activitate de transport”, a afirmat marţi Cani Fernandez, avocat al companiei americane, în faţa completului de judecători ai Curţii Europene de Justiţie din Luxemburg.
”În mod clar decizia curţii UE va avea un impact mare. Vorbim despre una dintre cele mai populare platforme pentru economia colaboraţionistă”, a spus Georgios Petropoulos, cercetător la grupul Bruegel din Bruxelles.
Uber insistă că ar trebui să fie scutită de obligaţiile normale ale operatorilor de transport.
Decizia finală a Curţii de Justiţie din Luxemburg ar veni după mai multe luni, dar va fi obligatorie şi ar putea influenţa şi alte dispute legale ale Uber în state europene.