Casa Unirea, idee unică de relansare. Românii ar putea cumpăra legume şi fructe din acelaşi loc de unde îşi ridică şi coletele
Trimitem o scrisoare, ridicăm un colet şi apoi cumpărăm fructe şi legume proaspete. Pare o glumă, dar e de fapt ideea autorităţilor de a relansa Casa de Comerţ Unirea, proiectul de suflet al ministrului Petre Daea. Spaţiile nefolosite ale Poştei Române ar urma să fie transformate în magazine cu produse româneşti.
De Redactia Observator la 30.05.2023, 20:50Petre Daea, Ministrul Agriculturii: Aici este foarte mult suflet pe care îl transferă producătorii către consumatori. Am putut vedea un al doilea magazin. Celelalte...în capitalele de judeţ. Începem...continuăm la Craiova, la Slatina, la Piteşti, la Teleorman.
Sunt imagini din octombrie 2019, atunci când ministrul Agriculturii inaugura primul magazin al Casei Unirea din Capitală. Între timp, nu doar că nu am mai văzut altele în Craiova sau la Piteşti, dar nici cel din Bucureşti nu a funcţionat un an întreg. Nu s-a mai auzit nimic de proiectul lui Petre Daea, până anul trecut, când primele produse româneşti au început să fie livrate în supermarketuri. Acum, oficialii s-au gândit la alt scenariu pentru a relansa Casa Unirea.
Casa Unirea ar putea folosi spaţiile libere ale Poştei Române
Mădălina Chiţac, reporter Observator: Oficiile poştale s-ar putea transforma în aprozare. Este ideea Casei de Comerţ Unirea, care vrea să închirieze spaţiile nefolosite ale Poştei Române şi să le transforme în puncte de vânzare. Aşa că atunci când venim la poştă ne-am putea cumpăra fructe, legume sau alte produse tradiţionale ale fermierilor români.
- Strategia unui fermier ca să nu iasă în pierdere, după ce s-a trezit că pepenii cultivaţi n-au crescut la timp....
- Paradoxul preţului plafonat la gaze: românii plătesc sute de lei în plus, pentru că aproape toţi furnizorii îl...
- Județul care anunță că are aproape cel mai mic salariu mediu din țară: "Ce pot să vă spun? Astea sunt cifrele"
Mariana Cotoi, director Casa Comerţ Unirea: Ca să identifici terenuri, să recurgi la construcţii noi ar dura foarte mult timp. Şi gândindu-ne că Poşta Română este tot o societate a statului român. De aici ne-a venit această idee.
Numai că, până va fi pusă în practică, mai e mult de muncă. Casa de Comerţ Unirea trebuie să se înţeleagă cu Poşta Română asupra spaţiilor.
Există şi alte obstacole.
Vlad Gheorghe, Asociaţia Naţională de Legume şi Fructe: Problema autorizării, că îţi trebuie o grămadă de autorizaţii la un spaţiu comercial pentru produse alimentare. Închirierea înseamnă costuri. Şi consumatorul nu va mai avea un preţ accesibil.
Poşta Română spune că e deschisă colaborărilor dar momentan nu a primit nicio ofertă concretă. Dacă înţelegerea se va parafa totuşi, magazinele ar urma să fie deschise progresiv.
Vlad Gheorghe, Asociaţia Naţională de Legume şi Fructe: Spaţiile poştei cred că nu au dimensiunea unui market. Toată lumea se aşteaptă la o diversitate de produse, începând cu cereale, carne, lapte, legume.
Adrian Izvoranu, fost preşedinte Casa Unirea: Tipul ăsta de abordare este foarte departe. E la capătul celălalt al conceptului iniţial, care avea la bază crearea unei legături directe între magazin şi producător. Nu se rezolvă problema fermierilor.
În prezent, Casa de Comerţ Unirea preia produse de la peste 50 de cooperative, pe care le distribuie în mai mule reţele de magazine. În acest an, mizează pe venituri de 19 milioane de lei.