Ce abilități trebuie să ai pentru un post de secretară
Atribuțiile unei secretare s-au schimbat mult de-a lungul timpului, odată cu apariția numeroaselor companii în domenii noi, precum publicitate, comunicare sau consultanță de marketing. Dacă înainte percepția despre postul de secretară era că este ocupat, de regulă, de femei cu studii medii, cu aspect plăcut și cu abilități de comunicare, acum lucrurile s-au schimbat.
De Redactia Observator la 27.10.2021, 15:15În esență, postul de secretară presupune și acum abilități de comunicare, organizare și de gestionare a situațiilor de criză. Însă, în funcție de dimensiunea companiei și de domeniul de activitate, o secretară poate să aibă de la responsabilități minime, (preluarea mesajelor, corespondența șefului, dactilografierea de scrisori) până la atribuții de asistent manager (când secretara este implicată în sfera conducerii companiei, are angajați în subordine, face evaluări de personal, organizează agenda de călătorii a directorului, întocmește rapoarte, etc).
Dacă te interesează să te angajezi pe un post de secretară, vei avea nevoie de anumite calități, precum cele de mai jos. Vezi dacă te potrivești cu un astfel de job și caută apoi pe JobZZ.ro compania care are nevoie de calitățile tale.
1. Bun organizator – o secretară gestionează agende de evenimente, se ocupă de organizarea de evenimente, face planuri și îi coordonează pe cei din subordinea sa (atunci când vorbim despre o secretară cu atribuții de asistent personal sau asistent manager).
2. Bun comunicator - secretara se ocupă de corespondența șefului direct, elaborează răspunsuri, comunică cu toate celelalte departamente ale companiei.
3. Rezistență la stres – cu cât o secretară are mai multe responsabilități în cadrul companiei, cu atât stresul crește, așa că este important să știi cum să gestionezi situațiile stresante pentru a găsi la timp soluțiile pentru toate problemele care apar.
4. Capacitate mare de concentrare – de multe ori, asta înseamnă că trebuie să fii multitasking. Să poți răspunde la telefoane, planifica evenimente, întocmi rapoarte, comunica cu celelalte departamente, de cele mai multe ori în același timp. Este esențial să îți poți păstra concentrarea în perioadele aglomerate sau stresante.
5. Conduită elegantă, seriozitate – secretara este liantul între companie și clienți. Ea este imaginea companiei și când răspunde la telefon/ e-mail, și când planifică evenimente și intră în contact cu clienții companiei. O conduită elegantă și un aspect plăcut sunt de ajutor atunci când interacționezi cu persoane pe care le întâlnești, poate, pentru prima dată.