Incredibil! Cât va COSTA noua DACIA? Ţi-o permiţi şi TU
Viitoarea maşină ieftină a grupului Renault vă fi tot DACIA şi va fi construită pe baza unei platforme modulare! Altfel spus, va putea avea diferite caroserii, începând de la citadină şi până la un mic SUV
De Redactia Observator la 01.09.2014, 14:03- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Viitoarea maşină ieftină a grupului Renault vă fi tot DACIA şi va fi construită pe baza unei platforme modulare! Altfel spus, va putea avea diferite caroserii, începând de la citadină şi până la un mic SUV
Potrivit unei surse din interiorul grupului Renault citate de Agerpres, din 2015, după ce va începe să fie comercializată în India, noua maşină de 5.000 de euro va ajunge şi pe pieţele din America de Sud şi Europa sub marca românească Dacia.
"Sistemul de module ne va permite să avem caroserii diferite". Această gamă de maşini ieftine vor fi fabricate mai întâi la uzina Renault de la Chennai, India, unde va fi comercializată începând de anul următor. Ulterior, maşina va fi produsă şi vândută şi în America de Sud şi "ar urma să ajungă şi în Europa unde va fi produsă la o uzină mai apropiată", a mai spus sursa.
În plus, în pofida dezminţirilor oficiale venite de la Renault în Europa această gamă de "mini-Logan" va fi vândută sub marca românească Dacia.
Centrul de inginerie al alianţei Renault-Nissan de la Chennai este responsabil de noul model, aflat în curs de dezvoltare în cel mai strict secret. Dacă la început centrul avea 1.000 de angajaţi în prezent a ajuns la 4.500 de angajaţi.
"Studiem diferite vehicule pentru India, Asia-Pacific şi facem expertize pentru întreaga lume. În 2014 am trecut la o nouă fază, acea de a participa la elaborarea de produs, de al dezvolta în întregime. Este vorba de platforma CMF-A, vehicule cu preţuri foarte reduse", a explicat directorul centrului Karim Mikkiche.
Aventura "Low Cost" a grupului Renault a început, în luna iulie 1999, când compania franceză a preluat 51% din acţiunile Dacia. Prima Dacia Logan a fost comercializat în luna septembrie 2004, iar succesul acestui vehicul simplu şi economic a fost imediat, ceea ce a obligat conducerea Renault să-l comercializeze şi în Europa Occidentală, piaţă care nu era avut în vedere iniţial pentru acest model.