O firmă uriașă anunță o investiție de 100 de milioane de euro în România
Lantmännen Unibake, cooperativa formată din pete 20.000 de fermieri din Suedia, care produce chiflele folosite în restaurantele McDonald`s, anunță o nouă investiție în țara noastră. Profit.ro notează că aceasta urmează să fie de aproximativ 447 de milioane de lei și că suedezii au cerut sprijinul guvernului român.
De Redactia Observator la 19.08.2022, 14:07Sursele citate indică faptul că Lantmännen Unibake ar fi solicitat în jur de 126,5 milioane de lei, investiția totală urmând să însumeze 447 milioane de lei. Detaliile despre această operațiune vin după ce, în primăvara anului 2021, suedezii au anunțat o extindere a capacității fabricii din Pantelimon, folosită pentru producerea chiflelor folosite de lanțul de restaurante fast-food.
"De atunci, am dezvoltat afacerea, rezultând o gamă de produse mai diversificată, volume crescute de producție și un număr crescut de angajați. În prezent avem 108 angajați (față de 80 la preluarea afacerii, n.red.). Motivați de dezvoltarea produselor noastre de panificație dedicate afacerilor de tip fast-food din România și străinătate, planificăm acum să reconstruim clădirea vecină pentru a crește capacitatea de producție. Acest demers nu va avea niciun efect asupra eficienței fabricii existente. Producția va continua aici", a transmis Tine Greve, director în cadrul Lantmännen Unibake.
O parte din fosta fabrică Titan va fi demolată pentru a face loc noii investiții
Producătorul suedez urmează să demoleze construcțiile de pe 13.000 de metri pătrați din fosta fabrică de pâine Titan. După cum arată documentele legate de acest proiect, terenul urmează să fie folosit pentru a construi o facilitate care va acoperi 22.540 metri pătrați.
"Planurile de reconstrucție includ dezvoltarea unei noi fabrici de pâine. Aceste planuri sunt supuse unui număr de decizii aflate încă în așteptare. Este, încă, prematur să estimăm dimensiunea forței de muncă viitoare, totuși, pe baza planurilor actuale, va fi o creștere semnificativă a numărului actual de angajați. Pe baza amprentei puternice pe care am dezvoltat-o pe piața de fast-food din România, precum și din piețele adiacente din Europa de Sud-Est, suntem determinați să satisfacem nevoile în creștere ale pieței din această regiune", a mai adăugat Tine Greve.