Repararea barei de protecţie a maşinii în service, considerată ilegală în România
Niciun service din România nu poate repara legal o bară de protecţie avariată în urma unui accident. Asta spune Registrul Auto Român, care atrage atenţia asupra unui fenomen periculos. În service-uri sunt reparate elemente de caroserie care ar trebui înlocuite.
De Redactia Observator la 24.07.2018, 23:00Niciun service din România nu poate repara legal o bară de protecţie avariată în urma unui accident. Asta spune Registrul Auto Român, care atrage atenţia asupra unui fenomen periculos. În service-uri sunt reparate elemente de caroserie care ar trebui înlocuite. Astfel, în cazul unui impact cu un pieton acestea nu mai pot să absoarbă şocul. În ciuda interdicţiei, unii asiguratori cer să se facă reparaţii, iar mulţi mecanici închid ochii.
Capota, bara de protecţie faţă şi farurile sunt elemente care trebuie înlocuite dacă au fost deformate sau fisurate, spun cei de la Registrul Auto Român. Sunt însă asigurători care cer reparaţii, iar multe service-uri acceptă.
Oficial, în România nu există niciun service autorizat să repare o bară de protecţie. Interdicţia este valabilă şi în cazul jantelor de aliaj deformate. Am mers la un service cu o fotografie găsită pe internet şi am primit imediat o ofertă.
Service-urile găsite în neregulă au fost amendate chiar şi cu 10 mii de lei. Bara din faţă si capota sunt proiectate pentru a absorbi şocul, de pildă la impactul cu un pieton. Se vor deforma astfel încat să protejeze victima. Reconditionate, îşi pot pierde aceste proprietăţi gândite de constructor.
Reprezentantii asigurătorilor susţin că există tehnologia necesară și că aceste elemente de caroserie se pot recondiţioana, fără a fi un pericol.
Asigurătorii susţin că dacă service-urile nu vor mai accepta să recondiţioneze anumite componente, costurile suplimentare se vor resimţi în tariful poliţelor RCA.