Salariu mare, ore de muncă puține. Condițiile pentru un job cerute de tinerii români
Salarii consistente, un program flexibil şi fără muncă în weekend! Sunt doar câteva dintre pretenţiile tinerilor români care vor să îşi găsească un job. La târgul de cariere din Oradea au venit cu miile.
De Redactia Observator la 17.11.2018, 11:35Salarii consistente, un program flexibil şi fără muncă în weekend! Sunt doar câteva dintre pretenţiile tinerilor români care vor să îşi găsească un job. La târgul de cariere din Oradea au venit cu miile. Înarmaţi cu CV-uri, au vrut să negocieze faţă în faţă cu angajatorii. Potrivit studiilor, unul din cinci tineri români stă degeaba. Nici nu lucrează, nici nu studiază.
Cu CV-ul în mână, Sergiu a luat la rând fiecare stand. Numai ce şi-a sărbătorit majoratul, însă are deja experienţă pe piaţa muncii. Nici nu se gândeşte să lucreze pe mai puţin de 1900 de lei.
SERGIU IANCUŞI: Programul să fie destul de lejer, 8 - 10 ore pe zi, salariul. Asigurare medicală, să fie un loc de muncă stabil.
Thomas speră să îşi găsească aici primul job, mai ales că angajatorii au venit cu mai bine de 1000 de oferte de muncă. Vrea să lucreze în domeniul auto, pe un salariu de minim 1500.
THOMAS: Îmi doresc să fie mediul de lucru mai relaxant, fără prea mult de lucru.
Cel mult opt ore de muncă pe zi şi un salariu bun sunt cerinţele tuturor tinerilor care au trecut pragul târgului.
Unii angajatori au venit cu oferte greu de refuzat.
ANCA RANCEA, angajator: Avem o ofertă pentru cel mai bine plătit job din marketing, pentru un singur candidat, ne interesează acel om, care va câștiga 10.000 de dolari pe luna timp de trei luni, pentru două ore de muncă pe zi.
Cele mai multe oferte la târg sunt pentru joburi în turism, marketing, comunicare sau management. În doar câteva ore, au fost depuse sute de CV-uri.
Ana Maria, angajator: Toată lumea vrea un salariu mai mare decât minimul pe economie. Majoritatea nu au studii sau nu au experienţă pe domeniul respectiv.
La ora actuală, cele mai căutate joburi sunt în domenii precum IT, marketing şi telecomunicaţii. În Uniunea Europeană, România are însă una dintre cele mai mari rate ale şomajului în rândul tinerilor, de peste 14 la sută.