Smartphone-ul, gadgetul pentru care românii muncesc de zece ori mai mult decât elveţienii
Un gadget cât cinci - asta este smartphoneul pentru români. Opt telefoane inteligente se vând în fiecare zi în România, în timp ce tabletele, laptopurile şi aparatele de fotografiat rămân pe raft cu săptămânile.
De Redactia Observator la 18.08.2018, 21:34Un gadget cât cinci, asta este smartphone-ul pentru români. Opt telefoane inteligente se vând în fiecare zi în România, în timp ce tabletele, laptopurile şi aparatele de fotografiat rămân pe raft cu săptămânile. Dar pentru a-şi permite un telefon care ţine loc şi de GPS şi de computer, românii trebuie să muncească de zece ori mai mult decât elveţienii, adică peste 395 de ore, adică aproape 50 de zile.
Telefonul inteligent este cel mai de succes gadget din România. Peste jumătate dintre români au cel puţin un smartphone, pe care îl folosesc în diferite moduri.
Smartphone-ul nostru a ajuns să incorporeze 4 gadgeturi, iar aici mă refer la laptop, tabletă, aparat de fotografiat, dar şi sistem de navigaţie.
Un smartphone poate costa chiar şi 5.000 de lei, o sumă pentru care un bucureştean munceşte, în medie, aproape 396 de ore, de zece ori mai mult decât un elveţian. Şi bulgarii lucrează mai puţin ca noi: 34 de zile pentru un smartphone. Pe ultimul loc sunt egiptenii din Cairo.
E şi motivul pentru care, doar în ultimul an, vânzările de telefoane au crescut cu 35%.
DANIEL, consultant vânzări:
Românii îşi doresc smartphone-uri şi gadget-uri care incorporează cele mai noi tehnologii, iar interesul lor pentru astfel de dispozitive a determinat o creştere a vânzărilor aliniată la tendinţele din piaţă.
Însă consultanţii în vânzări spun că diferenţelele sunt uriaşe între o tabletă şi un telefon sau între un aparat profesional şi camera unui smartphone. Am vrut să ne convingem. Într-un magazin specializat, am făcut două fotografii. Una cu telefonul, cealaltă cu o cameră în valoare de 22 de mii de lei.
VLADIMIR, reprezentant magazin:
În vreme ce pentru consumatorul obişnuit un telefon e suficient pentru o postare pe un site de socializare sau aplicaţie, pentru profesionişti sau pentru cei cu adevărat pasionaţi vor exista mereu echipamentele puţin mai complexe.
În sectorul foto, vânzările au scăzut cu aproape 10% faţă de anul trecut.