Twitter caută noi modalități de a genera profituri. După conturile verificate, platforma și-ar dori să scoată la vânzare și numele utilizatorilor
Twitter s-a gândit să vândă nume de utilizatori pentru a genera noi venituri, proprietarul companiei, Elon Musk, încercând să resusciteze afacerile acesteia, au spus două persoane care au cunoştinţe despre acest plan, potrivit publicaţiei New York Times. Angajaţii platformei au purtat conversaţii despre vânzarea unor nume de utilizatori ai platformei de socializare, cel puţin din decembrie, au spus persoanele. Inginerii au discutat despre desfăşurarea unor licitaţii online, în care oamenii pot licita pentru numele de utilizator, care sunt cuvintele, numerele sau şirul de caractere care urmează semnul @, prin care conturile sunt identificate pe platformă, notează News.ro.
De Redactia Observator la 12.01.2023, 09:04Nu este clar dacă proiectul va merge mai departe şi dacă planul afectează toate numele de utilizatori sau doar un subset, au spus sursele. Dar Musk a spus luna trecută că vrea să înceapă să elimine conturile inactive de pe Twitter şi să elibereze 1,5 miliarde de nume de utilizatori. Numai anumite nume de utilizator, cum ar fi cele ale unor persoane cunoscute, mărci şi nume populare, pot avea valoare.
Compania de social media a fost în frământări de când Musk a cumpărat-o pentru 44 de miliarde de dolari, în octombrie. Având în vedere preţul ridicat al tranzacţiei, miliardarul este sub presiune pentru a face achiziţia un succes. De atunci, Musk a redus cheltuielile la Twitter, ordonând concedieri, reducând alte costuri şi oprind plăţile furnizorilor. În acelaşi timp, el a încercat să găsească noi căi de a câştiga bani, deoarece Twitter se confruntă cu o scădere bruscă a veniturilor din publicitate.
Planurile lui Musk pentru Twitter
Musk a venit cu un plan de abonament, astfel încât utilizatorii să plătească pentru insignele de verificare, iar compania a depus documente la Departamentul de Trezorerie pentru a procesa plăţile.
- Twitter face concedieri în zona moderării conținutului. Explicațiile oferite de platforma de socializare
- Musk a rămas fără bani pentru chiria birourilor Twitter. Miliardarul scoate la licitaţie mobilier şi echipamente...
- TikTok şi Twitter, ținta criticilor în cazul lui Andrew Tate. Platformele, acuzate că permit răspândirea...
El a spus că vrea să pună bazele pentru "o aplicaţie bună la toate", similară cu WeChat din China, pe care mai mult de un miliard de oameni o folosesc pentru a găsi ştiri, a intra în legătură cu prietenii, a face plăţi şi a comanda mâncare.
Numele unice de utilizator pot fi profitabile. Ele sunt adesea revendicate de utilizatorii timpurii ai platformelor de social media şi unii oameni şi mărci sunt dispuşi să plătească mii de dolari pentru ele. Au apărut pieţe negre, de unde oamenii pot cumpăra "ganster original" sau O.G., nume de utilizator care sunt dorite deoarece prezintă un cuvânt scurt sau un număr şi este posibil să fi fost abandonate de proprietarii lor.
Regulile Twitter interzic cumpărarea şi vânzarea de nume de utilizatori. Acest comerţ a atras anterior hackeri. În 2020, un tânăr de 17 ani din Florida a fost arestat după ce a spart Twitter pentru a obţine nume de utilizatori pe care să le vândă, compromiţând conturile lui Musk şi ale celebrităţilor. Telegram, o platformă populară de mesagerie, a spus că va permite oamenilor să-şi scoată la licitaţie numele de utilizator, în octombrie.
La patru zile după achiziţionarea companiei în octombrie, Musk a scris pe Twitter că va căuta "cu siguranţă" să curăţeze conturile care au fost inactive timp de un an, dintre care unele au nume de utilizatori râvnite. În decembrie, el a spus că Twitter va elibera numele conturilor care erau "conturi fără tweet-uri şi fără autentificare de ani de zile".
Planul său a provocat îngrijorări în rândul unora care se temeau că Twitter va şterge conturile persoanelor care au murit şi ale căror pagini de Twitter au fost folosite pentru amintirea acestora. În iulie – ultima dată când compania a raportat cifre financiare – Twitter avea aproape 238 de milioane de utilizatori activi zilnic care au văzut reclame. De asemenea, Twitter platforma să concedieze angajaţi. Musk a redus forţa de muncă a companiei cu aproximativ 75%, faţă de cei 7.500 de angajaţi pe care îi avea în momentul în care a preluat conducerea.