Volkswagen neagă faptul că 30 de manageri ar fi implicați în scandalul emisiilor
Volkswagen nu recunoaște ca fiind adevărate informațiile apărute miercuri în publicația germană 'Der Spiegel' conform cărora cel puțin 30 de manageri sunt implicați în scandalul emisiilor.
De Redactia Observator la 14.10.2015, 18:07Volkswagen nu recunoaște ca fiind adevărate informațiile apărute miercuri în publicația germană 'Der Spiegel' conform cărora cel puțin 30 de manageri sunt implicați în scandalul emisiilor.
'Acest număr este complet nefondat', a declarat un purtător de cuvânt al VW.
Până acum, VW a susținut că un mic grup de directori a supervizat instalarea softului care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. 'Der Spiegel' susține că investigațiile au dezvăluit că sunt implicați în scandal în jur de 30 de directori.
Tot publicația germană a anunțat că noul director general al grupului VW, Matthias Mueller, va prezenta joi conducerii un raport privind stadiul investigațiilor.
Șeful diviziei americane a Volkswagen, Michael Horn, și-a cerut scuze în fața Congresului SUA pentru falsificarea testelor de poluare la motoarele diesel și a apreciat că repararea mașinilor afectate de pe piața americană va dura cel puțin unul sau doi ani.
Volkswagen este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităților SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui soft care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale. Din acest motiv, nivelul poluării era mai ridicat, susține Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA).
'Aș dori să prezint scuzele mele sincere pentru că VW a folosit softul care a falsificat rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Aceste evenimente sunt profund îngrijorătoare, sunt de acord cu asta. Nu credeam că așa ceva ar fi posibil la grupul Volkswagen. Am înșelat încrederea clienților, a dealerilor, a angajaților, precum și a opiniei publice și a autorităților de reglementare', a declarat Michael Horn.
Acesta a dat asigurări că instalarea acelor motoare nu a fost decizia companiei ci 'a unor indivizi'. Întrebat de congresmenii americani ce motive ar fi avut 'acei indivizi', Michael Horn a răspuns că problema este investigată de grupul german.
Miercuri, veteranul Winfried Vahland, desemnat în urmă cu trei săptămâni să conducă afacerile VW din America de Nord, și-a prezentat demisia.
'Vahland a fost un bun manager. VW se confruntă acum cu dificultăți majore și va trebui să o ia de la zero', a apreciat analistul Arndt Ellinghorst de la Evercore ISI în Londra. Vahland a lucrat pentru Volkswagen mai mult de 25 de ani, în ultima perioadă a fost șeful diviziei Skoda din Cehia. El a reușit să majoreze vânzările Skoda până la 1,037 milioane autovehicule în 2014.
Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.
Sursa: AGERPRES