Petiție pentru amânarea Evaluării Naționale
Cum pandemia a schimbat complet modul în care se desfăşoară procesul de învăţământ, iar şcoala s-a mutat în online, tot mai mulţi părinţi cer ca examenul de evaluare naţională să fie amânat.
De Redactia Observator la 12.05.2020, 18:01- Amânarea evaluării nu ar fi unica variantă.
- Petiţia are deja susţinători.
În acest sens câteva sute de persoane au semnat o petiţie iniţioată de un psiholog. Conform specialiştilor copiii greşesc mai des atunci când lucrează sub presiune.
Mama elevului cere amânarea cu cel puţin o lună a examenului şi găsirea unor soluţii pentru ca toţi copiii să fie trataţi egal.
Maria Mermezan iniţiatoarea petiţiei: Mi se pare total lipsit de responsabilitate ca după ce 7 săptămâni s-a spus că examenul va fi amânat, ca după ce nu s-a ştiut exact ce materie se face şi în ce ordine, să cerem să intre în examenul de evaluare naţională ca şi când nimic nu s-ar fi întâmplat.
Amânarea evaluării nu ar fi, însă, unica variantă care ar trebui luată în calcul.
Maria Mermezan iniţiatoarea petiţiei: În aceeaşi măsură sunt de acord cu anularea examenului şi intrarea copiilor la liceu doar pe baza mediei celor 4 ani, însă mi se pare că supunerea lor unui examen în acest moment este nerealist şi este un abuz.
Petiţia are deja susţinători printre părinţii copiilor aflaţi în aceeaşi situaţie.
Tamara Ionescu, mamă: Toată această schimbare de programă şi pur şi simplu de a face lucrurile să fie făcute să scăpăm să bifăm că s-a rezolvat şi acest examen mi se pare că este prea făcut la repezeală.
Printre elevi părerile sunt împărţite. Cât despre învăţământul la distanţă de un click, acesta rămâne doar o variantă de moment.
Elev: Uneori e ok, uneori nu, pentru că tehnologia nu e chiar aşa de avansată şi nu toată lumea-şi permite să aibă cea mai bună performanţă şi uneori nu se înţelege, uneori pică platforma.
Iasmina, elevă, clasa a VIII-a: Ştiu că profesorii îşi dau interesul şi silinţa pentru a putea fi pregătiţi pentru examen doar că nu prea ajută, adică nu merge. Copiii de la ţară care n-au acces la internet ce fac? Trebuie să ne gândim şi la ei.
Ioana, elevă, clasa a VIII-a: Ni s-a schimbat programa, nu mai ştim exact ce avem de făcut lucrurile sunt diferite faţă de cum ne aşteptam noi, iar şcoala online nu ne asigură atâtea privilegii cum ne-am aştepta.
Specialiştii spun că trecerea bruscă la învăţământul online i-a dezechilibrat pe elevi.
Lenke Iuhos, psiholog: Această perioadă de pregătire şcolară online, o altă ţinută de şcolarizare aduce un stres major asupra comportamentului adolescenţilor.
Asociația Învățătorilor din Romania a propus chiar să se renunțe la Evaluarea națională şi la examenul de Bacalaureat în acest an.