Regulile propuse pentru începutul noului an școlar, greu de pus în practică (Video)
Dezinfectare, mască de protecţie și distanţare de un metru. Şi tablete, unde e nevoie şi unde se poate. Şi, mai ales, elevi care nu interacționează! Sunt regulile de aur pe care Ministerul Educaţiei și Ministerul Sănătății vor să le pună în practică din 14 septembrie în şcolile din România.
De Mădălina Iacob la 02.09.2020, 21:14- Noul an școlar ar putea aduce în România orarul modular.
- Elevii vor fi obligați să interacționeze cât mai puțin posibil.
Pentru toate grupele de învățământ, triajul epidemiologic făcut de personalul medical specializat este sfânt.
La intrare, copiii și profesorii se dezinfectează pe covorașe speciale, iar medicul le verifică temperatura.
La grădiniță, până la 5 ani, masca de protecție nu este obligatorie. Dar distanțarea, da.
Grupele nu trebuie să depășească 15-20 de copii la doi adulți.
Reguli noi apar și la servirea mesei. La program scurt, părinții trebuie să pună în pachețelul copilului doar alimente neperisabile învelite în folie alimentară sau șervețele.
La program prelungit, grădinițele pot apela la servicii de catering sau pot găti mâncarea acolo, dar obligatoriu trebuie servită în farfurii de unică folosință.
La clasele primare, masca este deja obligatorie, iar orele nu depășesc 30 de minute. Catalogul comun dispare, așa că profesorii trebuie să treacă notele într-o agendă personală.
Nu este permis schimbul de obiecte personale. Deci, dacă n-ai pix, nu scrii! Nu ai voie să iei de la colegul de bancă. Și nici mingea nu se mai aruncă de la unul la altul la ora de sport. Jocurile colective trebuie evitate.
La gimnaziu şi la liceu, în funcţie de scenariul adoptat, profesorii vor avea cinci minute pauză pentru schimbarea sălii. Orele vor avea 55 de minute. În acest interval, fiecare clasă va avea o pauză de 10 sau de 15 minute. Atenție! Pe un interval diferit! Pentru ca elevii să nu se intersecteze, bineînțeles.
Ce nu am mai văzut până acum în învățământul românesc este propunerea unui orar modular - adică însumarea unor ore de la o disciplină și programarea lor în perioade diferite.
De exemplu, într-o săptămână, elevii ar putea avea mai multe ore de istorie și de matematică, iar în săptămâna următoare alte materii.
Reguli greu de pus în practică, dar răspunderea e pe umerii școlii. Fiecare școală este obligată să desemneze o persoană care să fie sigură că toate regulile sunt respectate!