Canalul Bega, reglementat în premieră cu semne de circulație. Indicatoarele costiere servesc drept puncte de reper pentru conducătorii vaporașelor
Râul Bega din vestul ţării este, oficial, primul canal de navigaţie interioară din România cu semnalizare costieră pe toată lungimea sa, dar şi cu hartă electronică! De acum, niciun timonier nu mai merge fără reguli pe canal. Indicatoarele servesc ca puncte de reper pentru cei care sunt la cârma vaporaşelor, astfel încat navigaţia să se desfăşoare în condiţii de sigurantă. Timișoara este şi singurul oraș din România cu sistem public de transport pe apă.
De Iulia Pop la 13.09.2022, 10:11- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Seamănă cu cele care reglementează traficul rutier, însă au alte dimensiuni și se adresează celor care navighează pe canal.
Iulia Pop – reporter Observator: Cu aceste indicatoare, Timișoara mai marchează o premieră și devine primul oraș din România cu semnalizare costieră. Așa ceva mai vedem doar în marile orașe din Europa, precum Londra, Paris sau Amsterdam.
Canalul Bega, reglementat în premieră cu semne de circulație
Indicatoarele costiere servesc drept puncte de reper pentru conducătorii vaporașelor, pentru ca navigația să se desfășoare în condiții de siguranță pe Bega.
Viorel Grăjdeanu - timonier: Aceste semnne pe care le vedem pe pod, în stânga și în dreapta podului, îmi interzic trecerea în afara spațiului indicat, adică orice ambarcațiune trebuie să rămână doar pe culoarul alb al canalului navigabil.
Zoran Petrovici - Administrația Canalului Navigabil Bega: Este practic o obligativitate a noastră, ca administratori ai căii navigabile. Așa cum există o cale de rulare pe rutier, exact așa este și un cod european care standardizează tot ce înseamnă semne, dimensiunea lor, formă, design. Noi am reușit să montăm 268 de semne costiere, de la uzina hidroelectrică, până la frontiera cu Republica Serbia, deci am acoperit întreaga porțiune a canalului navigabil Bega. E o premieră, nu a mai fost niciodată reglementat cu aceste semne. Mai avem dezvoltată o hartă de navigație, care se poate descărca de pe orice platformă.
Odată rezolvată și semnalizarea costieră, autoritățile mai trebuie să se ocupe de deschiderea punctului de trecere frontiera pe apa dintre România și Serbia, investiție care costă 1 milion de lei. Acum se lucrează la documentație.