Antena LIVE

Curs valutar

Construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti va începe în prima parte a anului 2018 şi va fi gata la sfârşitul lui 2021

Studiile de fezabilitate pentru secţiunile 1 şi 5 ale viitoarei autostrăzi Sibiu-Piteşti vor fi gata în luna decembrie, iar în ianuarie pentru sectorul 4, urmând ca studiile pentru secţiunile 2 şi 3 să fie gata vara viitoare. Ulterior, în primul semestru din anul 2018 vor începe lucrările de construcţie ale autostrăzii.

De la 05.12.2016, 17:04
WhatsApp

Studiile de fezabilitate pentru secţiunile 1 şi 5 ale viitoarei autostrăzi Sibiu-Piteşti vor fi gata în luna decembrie, iar în ianuarie pentru sectorul 4, urmând ca studiile pentru secţiunile 2 şi 3 să fie gata vara viitoare. Ulterior, în primul semestru din anul 2018 vor începe lucrările de construcţie ale autostrăzii.

Şeful CNAIR, Cătălin Homor, a evitat să facă o estimare a costurilor autostrăzii, aceste cifre urmând să fie prezentate când se finalizează integral acest studiu de fezabilitate.

De altfel, secţiunile 2 şi 3 ale proiectului sunt şi cele mai dificile, ele traversează zona de munte şi merg în paralel cu DN 7 Valea Oltului.

Totodată, până la finalul anului 2017 va fi gata proiectul tehnic integral al autostrăzii, acesta urmează să fie scos la licitaţie în curând.

În prima jumătate a anului 2018 vor începe lucrările la secţiunile 1 şi 5, spune şeful CNAIR, ”astfel încât tot sectorul să fie gata în 2021”.

În ceea ce priveşte ultimul tronson al autostrăzii, lucrările vor începe în semestru I al anului 2019.

”Pot spune că acest proiect este unul de calitate. Avem un studiu de fezabilitate de calitate, este inevitabil ca acest proiect să fie un succes. Avem un proiectant de specialitate bun, avem bani în buget, este o chestiune de timp până acest proiect devine concret”, a declarat Homor.

Autostrada Sibiu-Piteşti este, de altfel, cel mai important şi cel mai aşteptat proiect de infrastructură din România.

”În evaluarea tuturor variantelor nu s-a ţinut cont doar de partea economică, e o analiză complexă, multicriterială, impactul social al zonei, partea de mediu. S-au făcut foarte multe studii. (...) Din toate aceste analize a rezultat varianta pe care o avem astăzi aprobată”, a mai spus şeful CNAIR.

Pe cei aproape 120 km se întâlnesc foarte multe categorii de pământ, iar soluţia trebuie să corespundă fiecărei zone, afirmă reprezentantul CNAIR.

În ceea ce priveşte acordul de mediu, acesta va fi obţinut după finalizarea studiului de impact asupra mediului.

”S-a analizat atât fauna, cât şi flora din zonă. Vom avea acordul de mediu, în acest acord de mediu se fac toate studiile necesare, inclusiv impactul acestei autostrăzi în zonă, în teritoriu. S-a încercat şi s-a reuşit evitarea zonelor Natura 2000”, a explicat Homor.

El a mai spus că, atunci când a preluat frâiele CNAIR, a găsit un proiect ”în moarte clinică”, pentru care toată lumea cu care interacţiona îi cerea rezilierea contractului pentru studiul de fezabilitate.

”O reziliere a acestui contract ar fi însemnat foarte mult timp pierdut, după acest timp pierdut, riscul de a fi în aceeaşi situaţie”, a mai spus Homor.

Acesta a precizat că a angrenat şi o echipă care a monitorizat întregul proiect.

Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a anunţat marţi că traseul final pentru autostrada Sibiu-Piteşti a fost avizat, autorităţile optând pentru prima variantă, care trece prin Curtea de Argeş, apoi prin Văleni şi iese în judeţul Vâlcea, în localitatea Racoviţa.

Autostrada Piteşti-Sibiu, parte din Autostrada Bucureşti-Nădlac (A1) este, în prezent, cel mai important proiect de şosea rapidă din România, pentru că realizarea sa ar permite traficul neîntrerupt pe autostradă între Capitală şi frontiera cu Ungaria.

Autostrada de circa 117 kilometri ar fi prima care ar trece munţii, făcând legătura între Muntenia şi Transilvania, peste Munţii Carpaţi.

Asocierea Spea Ingineria Europea (Italia) - Tecnic Consulting Engineering (România) a câştigat contractul de revizuire a studiului de fezabilitate în 2014, pentru circa 11 milioane de euro, dar nu a respectat niciun termen până acum, întârziiind automat şi demararea efectivă a lucrărilor.

Autostrada necesită investiţii de aproximativ 1,6 miliarde de euro, potrivit ultimelor estimări, şi este finanţată din fonduri europene. Este ultima secţiune de autostradă fără contract de construire de pe coridorul european Nădlac 2 - Constanţa.

Autostrada A 1 Sibiu-Piteşti va avea cel puţin şase tuneluri şi zece noduri rutiere. Cele mai lungi tuneluri vor fi la Poiana 1,7 km, Curtea de Argeş 1,3 km, Lazeret două tuneluri de 1,5 km şi Robeşti 900 m.

Harta detaliată cu traseul autostrăzii Piteşti-Sibiu poate fi văzută aici.

Redactia Observator

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...

Întrebarea zilei
Ați plătit vreodată mai mult pentru un tratament din cauza lipsei unor alternative mai ieftine?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Superalimentul care este „o adevărată pastilă de sănătate”. Deși are...
Fanatik.ro
Publicat 14.01.2025
Noua ordine mondială pe care o vestește Trump și la care cei mai slabi trebuie...
spotmedia.ro
Publicat 13.01.2025
Elon Musk preia un fake news grosolan despre alegerile din România și acuză...
spotmedia.ro
Publicat 11.01.2025
ANM a dat prognoza pentru următoarele 4 săptămâni. Cum va fi vremea până la...
Gandul
Publicat 14.01.2025
Cine e adevăratul suveran al suveraniștilor și cel mai periculos dintre ei....
Adevărul
Publicat 14.01.2025
Andreea Tonciu a făcut turul casei sale. Cum arată locuința de lux și ce...
A1
Publicat 13.01.2025
Horoscopul zilei de 15 ianuarie 2025. Gemenii au foarte multă energie. Află ce...
CaTine
Publicat 14.01.2025
Mic dejun dulce sau sărat - care e mai sănătos? Recomandările specialiștilor
spynews.ro
Publicat 13.01.2025
Rapid, 10 zile în megaorașul luxului extrem + Cât costă cel mai scump...
GSP
Publicat 13.01.2025
Fiul pianist al Corneliei Catanga, de dragul căruia ea își vânduse tot aurul,...
Click.ro
Publicat 14.01.2025
O cometă rară va putea fi văzută pentru prima dată în 160.000 de ani. Când...
Useit
Publicat 14.01.2025
Biserica a canonizat noi sfinți. Au fost deja incluși în calendarul ortodox din...
Redacţia.ro
Publicat 13.01.2025
Instanța confiscă sume astronomice de la fostul șef al Institutului de...
libertatea.ro
Publicat 13.01.2025
Britney Spears a postat un nou videoclip „vesel”, în ciuda haosului provocat...
ZU
Publicat 14.01.2025
Plăcintă cu mazăre și carne de pui, pentru o masă consistentă
Hello taste
Publicat 14.01.2025
Pediatrii dezvăluie care sunt cele mai importante substanțe nutritive pe care...
Deparinti
Publicat 14.01.2025
Angajații din IT, în fața unor mari schimbări pe piață....
ziare.com
Publicat 14.01.2025
Birce Akalay a fost surprinsă cu o atitudine extrem de pozitivă în cadrul unui...
Happy
Publicat 14.01.2025
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Ce se întâmplă dacă nu porți ochelarii de vedere recomandați de oftalmolog
Medicool
Publicat 14.01.2025