Cratere în proiectul de 40 de milioane de euro din Timişoara. Proiectul unic în România, oprit după ce au apărut găuri uriaşe între liniile de cale ferată
Sunt probleme pe șantierul celui mai important proiect de infrastructură din Timișoara – Pasajul Solventul. În timpul lucrărilor, între liniile de cale ferată, au apărut surpări. CFR Infrastructură cere găsirea rapidă a unei soluții, pentru ca situația să nu se agraveze.
De Iulia Pop la 29.01.2025, 20:27În octombrie anul trecut echipa Observator vizita șantierul unic în România. Se pregătea împingerea chesonului sub liniile de cale ferată. O operațiune ambițioasă, care dădea emoţii constructorului încă de la început. Acum, totul este în "stand-by". Structura uriașă de beton, asemeni unui bloc de 10 etaje, cu 2 scări, răsturnat, a început să fie împinsă pe sub cele 11 linii de cale ferată în luna decembrie. După o lună și jumătate, au apărut primele probleme, pentru că pământul dintre şine s-a surpat şi s-au format cratere uriașe.
Un proiect mai amplu, cu o valoare totală de peste 40 de milioane de euro
Surparea s-a produs foarte aproape de Gara de Nord. Din cauza surpărilor, circulația feroviara a fost perturbata. chiar si acum trenurile au restrictii mari de viteză. Deocamdată, s-a aruncat piatră concasată în gropi, dar este o soluţie de avarie. Conducerea CFR a anunţat că lucrările se vor relua doar după emiterea de către proiectant a unei variante prin care circulaţia feroviară să se desfăşoare în siguranţă şi să nu fie perturbată. Reprezentanții Primăriei Timișoara spun că se așteptau la probleme pentru că nu s-a mai intervenit la fundația caii ferate de mai bine de un secol.
"Constatarea a relevat că sunt probleme de sol, au fost mai multe cauze. S-a făcut o ridicare cadastrală noua a tuturor liniilor, poate vor mai exista devieri sau momente când vom sista circulaţia pe diferite linii", a declarat Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei. Pe șantier și în zona liniilor de cale ferată se fac acum măsurători continue. Se verifică atât distanța dintre șine, cat si daca exista modificări în structura solului. Pasajul Solventul, care unește două zone majore din Timișoara nu poate fi construit în stil clasic pentru că traficul feroviar nu poate fi întrerupt în această zonă.
"Noi nu putem să tăiem legătura României cu vestul Europei, prin Timişoara, prin acel areal trec două culoare majore de conectare feroviară europeană", a declarat Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei. Pasajul Solventul va avea piste de biciclete, câte două benzi pe sens, dar şi linii de tramvai. Face parte dintr-un proiect mai amplu, cu o valoare totală de peste 40 de milioane de euro.