„Donează Roșu pentru România”, campania care a uimit Europa
Campania Observator „Donează Roșu pentru România” a cucerit marele premiu, două medalii de aur și o medalie de argint la Festivalului Golden Drum
De Redactia Observator la 13.10.2014, 13:30Seria de reportaje din cadrul campaniei “Donează Roşu pentru România“, inițiată de Observatorul Antena 1 și agenția Geometry Global și difuzată în primăvara acestui an, a câștigat marele premiu, două medalii de aur şi o medalie de argint în cadrul Festivalului Golden Drum, cel mai mare festival de media și advertising din Europa Centrală.
Campania a avut drept scop mobilizarea românilor să doneze sânge și, în scurt timp, a reușit performanța de a genera o creştere a donării de sânge cu 80 %, în şase săptămâni, și o promisiune a Guvernului de a creşte bugetul pe 2015 al donării de sânge cu 300 %.
Premisa de la care au plecat reporterii Obervatorului implicați în această campanie a fost faptul că România este ţara europeană cu cea mai critică nevoie de donatori de sânge. Dar, în acelaşi timp, România este pe ultimul loc în Europa la numărul de donatori constanţi. Mii de oameni care sunt victimele acestei lipse de sânge sunt mediatizaţi, dar fără niciun efect. Mai puţin de 2% din populaţie donează sânge.
Prin comparaţie, alte țări din Europa se distanțează cu cifre precum: Danemarca – 10 %, Anglia – 9 %, Germania – 6 % şi Ungaria – 4 %. În ultimii trei ani, conform datelor oficiale, cantitatea de sânge donat a crescut constant, de la o medie de 1.577 unitaţi de sânge pe zi în 2011, la o medie de 1.692 unităţi pe zi în 2013. Cererea lunară de sânge a spitalelor este de aproximativ 48.000 unităţi de sânge şi a fost acoperită, tot în ultima perioadă, în proporţie aproximativă de 70 %. Dar sângele nu este nici donat, nici distribuit unitar în ţară. Pe baza acestor date a apărut ideea campaniei “Donează Roşu pentru România“, realizată în colaborare cu agenția Geometry Global, alături de reporterii Observator Magda Bucur și Daniel Călin.
Astfel, pe lângă o serie de reportaje tulburătoare, telespectatorii Antena 1 au văzut, vreme de o săptămână, că lipsea ceva de pe micul ecran: roşul! Iar rezultatele campaniei au fost de-a dreptul îmbucurătoare: 14 milioane de români în patru săptămâni; 32.689 de oameni şi-au scos din fotografiile de profil culoarea roşie; în mod normal, aceasta s-ar fi obţinut cu 1,2 milioane de euro; o creştere a donării de sânge cu 80% în şase săptămâni; și o promisiune a Guvernului de a creşte bugetul pe 2015 al donării de sânge cu 300 %.