Elicopterul SMURD s-a prăbuşit la nouă minute după ce anunţase decolarea la turnul de control
Elicopterul SMURD s-a prăbuşit la ora 16.16, la nouă minute după ce anunţase decolarea la turnul de control de la Aeroportul Kogălniceanu, iar un minut mai târziu a început intervenţia de căutare şi salvare, în urma unui apel la 112 făcut de localnici
De Redactia Observator la 16.12.2014, 10:57Elicopterul SMURD s-a prăbuşit la ora 16.16, la nouă minute după ce anunţase decolarea la turnul de control de la Aeroportul Kogălniceanu, iar un minut mai târziu a început intervenţia de căutare şi salvare, în urma unui apel la 112 făcut de localnici
Potrivit reprezentanţilor Administraţiei Române a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA), elicopterul prăbuşit luni după-amiază în lacul Siutghiol, de tip EC 135 SMURD -348, a depus planul de zbor la ROMATSA duminică la ora 20.59 LT, pentru ziua de luni, planul de zbor fiind prelucrat de ROMATSA.
Conform sursei citate, luni, la ora 16.07, elicopterul SMURD, care avea la bord doi piloţi şi doi paramedici, a decolat de la Constanţa spre Tuzla, urmând procedurile de management al traficului aerian. La Constanţa, elicopterul se afla pentru a alimenta.
La ora 16.16, elicopterul s-a prăbuşit în lacul Siutghiol, în Mamaia, la aproximativ 500 de metri de mal.
”La ora 16.17, conform Hotărârii de Guvern 741/2008 a fost declanşată procedura de căutare şi salvare, în urma apelului telefonic la 112 făcut de localnici. Bilanţul anunţat era de un supravieţuitor şi trei persoane dispărute, epava scufundată”, mai spun reprezentanţii ROMATSA.
Aceştia precizează că ultima convorbire cu pilotul elicopterului SMURD a avut loc la decolare, când s-a luat legătura cu turnul de control de la Aeroportul Kogălniceanu, iar potrivit procedurilor în cazul zborurilor sub 3000 de metri, următorul apel de raportare urma să fie făcut la ora 16.20 din localitatea Agigea, potrivit Mediafax.
ROMATSA mai precizează că la momentul decolării condiţiile meteo erau bune, vizibilitatea de peste 6 kilometri, iar elicopterul SMURD efectua un zbor cu vizibilitatea solului, ceea ce înseamnă că zbura sub 3000 de metri altitudine.