Inaugurarea Podului de la Cernavodă, cel mai lung din Europa în 1895
Pe 14 septembrie 1895, a fost inaugurat podul de la Cernavodă, proiectat şi construit de Anghel Saligny. La acea vreme, era cel mai lung pod din Europa şi era proiectat pentru a asigura legătura feroviară între Bucureşti şi Constanţa
De Redactia Observator la 14.09.2014, 11:30Pe 14 septembrie 1895, a fost inaugurat podul de la Cernavodă, proiectat şi construit de Anghel Saligny. La acea vreme, era cel mai lung pod din Europa şi era proiectat pentru a asigura legătura feroviară între Bucureşti şi Constanţa
Lucrările de execuţie au început la 21 octombrie 1890 în prezenţa regelui Carol I. Podul de peste Dunăre are o deschidere centrală de 190 metri şi alte patru deschideri de 140 metri, alături de un viaduct cu 15 deschideri de 60 metri. Acesta se regăseşte la 30 de metri peste nivelul apelor mari ale Dunării pentru a permite trecerea vaselor cu cele mai mari catarge, informează Historia.
La vremea aceea reprezenta cel mai lung complex de poduri construit în România şi al treilea ca lungime din lume. Deschiderea centrală de 190 metri era cea mai mare din Europa continentală. Costul total al tronsonului de linie ferată Feteşti-Cernavodă, inclusiv liniile de cale ferată şi staţiile, a fost de 35 milioane lei în aur.
Odată cu acest pod, mai bine zis cu eşecul proiectului, Anghel Saligny îşi putea pierde viaţa.
La festivitatea de inaugurare, a fost bătut un nit de argint în mod simbolic, marcând încheierea lucrărilor de construcţie, apoi s-a trecut la test. Peste pod au trecut 15 locomotive care trebuiau să demonstreze rezistenţa construcţiei.
După test, Carol I şi cei mai importanţi oameni în stat la vremea aceea aveau să traverseze podul cu trenul regal. În timpul traversării podului de către locomotive, Anghel Saligny şi coordonatorii echipelor de muncitori erau într-o şalupă ancorată sub. Inginerul a garantat cu viaţa să că podul rezistă.