Motivul ignorat care ar fi contribuit esenţial la tragedia din Ungaria. Ce spun experţii maghiari despre cauzele accidentului de microbuz
Înregistrarea video care dovedeşte că şoferul microbuzului românesc era Live pe Facebook în momentul accidentului a provocat o undă de şoc. Experţii maghiari în siguranţa traficului spun însă că nu doar acesta ar putea fi motivul tragediei.
De Redactia Observator la 23.05.2018, 18:47- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Înregistrarea video care dovedeşte că şoferul microbuzului românesc era Live pe Facebook în momentul accidentului a provocat o undă de şoc. Experţii maghiari în siguranţa traficului spun însă că nu doar acesta ar putea fi motivul tragediei. Ei menţionează şi o altă cauză care ar fi contribuit la producerea dezastrului.
Accidentul soldat cu moartea celor 9 români din Mureş a stârnit emoţie nu doar în România, ci şi în Ungaria, unde e menţionat în toată presa. Într-unul dintre articolele sale despre tragedie, ziarul Origo încearcă să sublinieze principalele cauze care l-au făcut pe şofer să facă manevra dezastruoasă şi să ajungă în faţa camionului plin cu nisip.
De ce nu a văzut camionul care a adus moarte? Karoly Lovas, expert în siguranţa traficului spune că, pe lângă Live-ul pe care îl făcea pe Facebook, un alt element ar fi putut afecta grav atenţia şoferului microbuzului: oboseala.
"În unele cazuri, astfel de microbuze care transportă muncitori din străinătate călătoresc şi peste 1000 de kilometri", spune Lovas, pentru ziarul Origo.
Pentru pasageri, călătoria e o pierdere de timp, aşa că, pentru a ajunge cât mai repede la muncă sau acasă, la familie, sunt dispuşi să călătorească şi 8 - 10 ore. În astfel de cazuri, şoferul este însă foarte obosit, epuizat şi riscă să nu facă faţă provocărilor traficului, mai explică expertul.
Karoly Lovas punctează că, în cazul microbuzelor, şoferii nu se orientează după reguli stricte, cum se întâmplă şoferilor de autocar care transportă pasageri. Nu au reglementată o perioadă strictă de stat la volan sau de odihnă. Şi sunt cazuri în care merg şi peste viteza regulamentară de 130 de kilometri pe oră, pentru a ajunge cât mai repede la destinaţie.
"Au venit dinspre Slovenia, care este destul de departe de locul accidentului. Nu ştim dacă au făcut sau nu vreun popas", spune expertul maghiar.
Cauza principală a dezastrului e însă transmisia live pe Facebook pe care şoferul microbuzului o făcea în momentul accidentului. Karoly Lovas e de părere că, din cauza telefonului, şoferul a apreciat complet greşit distanţa faţă de camion. Însă i se pare misterios de ce şoferul român n-a avut nicio reacţie şi n-a încercat să revină pe banda sa la apropierea camionului. E una dintre întrebările la care poliţia maghiară, care anchetează tragedia, încearcă să dea un răspuns, spune ziarul Origo.