Nunţi de coşmar la un local din Sibiu: au fost înregistrate mai multe cazuri de toxiinfecţie alimentară. Ce arată ancheta DSP
Peste 20 de persoane, între care copii, dar şi o femeie însărcinată, care la sfârşitul săptămânii trecute au participat la nunţi organizate în restaurantul ”Secret garden” din Cisnădie, judeţul Sibiu, au ajuns la medic, prezentând simptome specifice toxiinfecţiei alimentare. Anchetele epidemiologice deschise de Direcţia de Sănătate Publică (DSP) Sibiu au indicat prezenţa stafilococului auriu în secreţiile nazale, exudat faringian şi pe un tegument la bucătarul-şef şi trei ajutoare de bucătar. Inspectorii sanitari nu au putut recolta şi probe din alimente, întrucât DSP a fost anunţată târziu despre îmbolnăviri.
De Redactia Observator la 22.08.2024, 17:51Autorităţile de sănătate publică din Sibiu au deschis anchete epidemiologice după ce, trei zile la rând, la finalul săptămânii trecute, persoane care au participat la nunţi organizate în localul ”Secret garden” din Cisnădie au prezentat simptome care au ridicat suspiciunea de toxiinfecţie alimentară.
Vinerea trecută, din totalul de 119 participanţi la evenimentul organizat în acest local au prezentat simptome 13 adulţi şi 4 copii, sâmbătă, la nunta organizată la ”Secret garden” au luat parte 324 de persoane, dintre care patru s-au îmbolnăvit, iar la nunta de duminică, din totalul de 135 de nuntaşi, 4 au prezentat simptome ale toxiinfecţiei alimentare.
Cazurile au fost de gravitate uşoară spre medie
Potrivit datelor furnizate, joi, de DSP Sibiu, cazurile au fost de gravitate uşoară spre medie, având o simptomatologie ce a constat în: dureri abdominale, greţuri, vărsături, scaune diareice, stare generală influenţată, subfebrilitate şi/sau febră, dureri musculare.
Din totalul celor cu simptome, trei copii dintre cei patru au fost internaţi, fiind externaţi după două zile. De asemenea, o gravidă care a participat la nunta de vineri şi care a refuzat iniţial internarea s-a prezentat la spital după circa 24 de ore, a primit îngrijirile necesare şi a fost externată a doua zi. Ceilalţi participanţi la evenimente care au prezentat simptome nu au fost internaţi.
Ce s-a descoperit după ancheta DSP
”Au fost luate şi probe alimentare, doar de la primul eveniment, deoarece, din păcate, anunţurile au fost tardive şi s-a depăşit termenul de 48 de ore de păstrare a alimentelor pentru analize. S-au recoltat, în schimb probe de sanitaţie (suprafeţe de lucru şi ustensile – masa inox, farfurie, feliator, tocător, oale, etc.) pentru toate cele trei evenimente, probe de apă şi probe biologice de la personalul de deservire, din blocul alimentar (tegumente, exudat faringian, secreţii nazale, coproculturi). În urma controlului şi verificărilor efectuate, s-a solicitat efectuarea în regim de urgenţă a curăţeniei şi dezinfecţiei în întreaga unitate, cu dezinfecţie suplimentară la blocul alimentar, urmare rezultatelor preliminare furnizate de către laboratorul DSP, referitor la prezenţa stafilococului auriu în secreţiile nazale, exudat faringian şi pe un tegument la cele 4 persoane din bucătăria unităţii (bucătar şef şi trei ajutoare de bucătar)”, informează DSP Sibiu.
Inspectorii sanitari au dispus, cu termen imediat, scoaterea celor patru angajaţi de la bucătăria restaurantului, din procesul tehnologic de preparare a hranei din blocul alimentar, dispensarizarea lor prin medicul de familie şi reintegrarea ulterioară doar după ce analizele arată că nu mai sunt purtători ai stafilococului.
Măsurile luate după incident
De asemenea, DSP a solicitat restaurantului efectuarea procedurilor de curăţare şi dezinfecţie a instalaţiei proprii de apă, iar până când probele de apă se vor încadra în parametrii de potabilitate, se va lua măsura asigurării cu apă potabilă din sursă autorizată, conform legii. În plus, inspectorii sanitari au impus ”efectuarea în regim de urgenţă a curăţeniei şi dezinfecţiei în întreaga unitate, cu dezinfecţie suplimentară la blocul alimentar”.
”Ancheta pentru toate aceste evenimente este încă în plină desfăşurare şi rezultatele analizelor nu sunt finalizate în totalitate. De aceea şi având în vedere faptul că această unitate nu este una cu regim de funcţionare permanent, organizând ocazional nunţi şi alte petreceri, toate măsurile recomandate trebuie urgent şi obligatoriu aplicate până la momentul desfăşurării următorului eveniment. Din acest motiv, primul recontrol al serviciului de inspecţie va avea loc în data de 23.08.2024”, precizează oficialii DSP Sibiu.