Momente de panică la bordul cursei Blue Air Bucureşti-Oradea, povestite de pasagerii întorşi de trei ori din drum
Au fost momente de derută la bordul avionului unei companii low-cost. Cei 70 de pasageri au fost urcaţi şi coborâţi de mai multe ori din aeronavă, după ce alerta de depresurizare a cabinei s-a activat.
De Redactia Observator la 22.08.2018, 21:51- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Au fost momente de derută la bordul avionului unei companii low-cost. Cei 70 de pasageri au fost urcaţi şi coborâţi de mai multe ori din aeronavă, după ce alerta de depresurizare a cabinei s-a activat. După mai multe încercări de a rezolva problema, aeronava a fost schimbată, dar oamenii speriaţi au refuzat să se mai urce la bord.
Ne-am urcat în avion, normal, am pornit şi ne-am întors din drum că el avea o defecţiune. Am mai stat vreo oră pe aeroport. Iar ne-am urcat. Iar ne-am întors din drum. După o oră, iar ne-am urcat, iar ne-am întors. Practic era ca-n filmele cu proşti, este mărturia unei pasagere.
Avionul a decolat la timp, la ora 7.15, dar, după 20 de minute, comandantul a întors aparatul pe Otopeni, din cauza unei alerte de depresurizare. După o oră de aşteptare, pasagerii au fost anunţaţi că problema s-a rezolvat şi au urcat din nou în avion. Dar comandantul a refuzat să îl ridice de la sol.
Mădălina, pasageră:
Ne-am speriat puţin. A fost vorba de o defecţiune la sistemul de depresurizare. După care ni s-a spus că sistemul de semnalizare a sistemului de depresurizare.
La ora 11, pasagerii au fost urcaţi pentru a treia oară în avion, dar, pe timpul zborului, a apărut o nouă avertizare de depresurizare.
Răzvan, pasager:
Am decolat, toate bune şi frumoase. Peste o jumătate de oră, a trebuit să ne întoarcem din nou. Majoritatea au fost panicaţi, mai ales personale mai în vârstă.
Sistemul de presurizare al avioanelor este cel care asigură o densitate potrivită aerului în cabină, astfel încât pasagerii să respire normal. În momentul depresurizării, aerul din cabină scade necontrolat odată cu creşterea altitudinii, iar pasagerii simt nevoia bruscă de oxigen. Măştile sunt coborâte ca măsură de siguranţă până la aterizare şi începe procedura de aterizare pe cel mai apropiat aeroport. În acest caz, Otopeni. Pasagerii nu au avut nevoie de măşti de oxigen, dar pentru că problema nu a fost rezolvată, aeronava a fost schimbată cu o alta. Din cei 70 de pasageri, doar câţiva au mai avut curajul să urce.
Oamenii au ajuns la Oradea cu o întâziere de 6 ore. Primul lucru pe care l-au făcut a fost să depună plângeri.
Reprezentantii companiei au transmis un comunicat în care spun că un indicator de bord a semnalat o posibilă problemă tehnică şi, ca măsură de precauţie, comandantul a decis revenirea la sol pentru o verificare tehnică.