Pilotul elicopterului prăbușit la Săpânța a murit după 24 de ore. Noi indicii despre misiunea clandestină
Noi informaţii ar putea desluşi misterul elicopterului rusesc găsit prăbuşit în Maramureş. Anchetatorii au găsit în cabină agenda pilotului, pe care avea notat un plan de zbor şi tariful pentru o oră petrecută în aer.
De Redactia Observator la 11.05.2019, 20:47- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Noi informaţii ar putea desluşi misterul elicopterului rusesc găsit prăbuşit în Maramureş. Anchetatorii au găsit în cabină agenda pilotului, pe care avea notat un plan de zbor şi tariful pentru o oră petrecută în aer. Improvizaţiile la motorul aparatului de zbor ar fi provocat prăbuşirea. Pilotul, un bărbat care ar fi lucrat şi în aviaţia militară din Belarus, a supravieţuit impactului, dar a murit 24 de ore mai târziu din cauza rănilor grave.
Anchetatorii au încercat în sâmbătă dimineaţă să extragă epava elicopterului dintre copaci, pentru a găsi noi indicii care să-i ajute să desluşească misterul prăbuşirii. Principala ipoteză este cea a unui transport ilegal de ţigări de contrabandă. Fuselajul ar fi fost modificat înainte de zborul care nu a fost înregistrat.
Pilotul Dmitri Kostikov, un belarus care are şi cetăţenia rusă în vârstă de 48 de ani, ar fi reuşit să livreze pachetele cu țigări de contrabandă. Aparatul de zbor s-a prăbuşit la întoarcerea spre Ucraina, la aproximativ 10 kilometri de graniţă. Specialiştii Centrului de Investigaţii pentru Siguranţa Aviaţiei Civile iau în calcul două variante - o defecţiune cauzată de improvizaţiile tehnice ori neatenţia pilotului.
Ceasul era setat la 500 de metri altitudine, dar aeronava zbura mult mai jos. Kostikov ar fi agâţat vârfurile copacilor, a doborât o porţiune de vegetaţie şi a pierdut controlul.
Medicii legisti cred ca este posibil ca pilotul sa mai fi trait cel putin 24 de ore dupa impact, pentru că cea mai grava rana pe care i-au gasit-o a fost o fractura de femur. Conditiile vitrege din munti, unde zapada s-a topit abia in urma cu o săptămână-două, i-ar fi accelerat moartea.
Printre bucăţile aparatului de zbor, anchetatorii au mai găsit un telefon şi un GPS, care ar putea ascunde date importante. Acestea vor fi expertizate, la fel şi epava elicopterului care avea 12.000 de ore de funcţionare.
Operatiunea de extragere a epavei din locul prabusirii este una extrem extrem de dificila, deoarece impactul puternic a impachetat practic elicopterul intre copaci.
Este unul dintre cele mai ciudate accidente aviatice din ultimii ani. Dmitri Kostikov nu a înregistrat zborul, şi nici radarele nu l-au reperat. Motiv pentru care se fac cercetări acum şi pentru violarea spaţiului aerian românesc. Ancheta ar putea duce la una dintre cele mai mari grupări internaţionale de contrabandişti.