"Principe de Asturias", tragedia "Titanicului" spaniol: 457 de morti
In dimineata zilei de 5 martie 1916, port-stindardul flotei iberice civile naufragia in reciful brazilian. Din 600 de persoane, se salvau doar 143...
De Redactia Observator la 25.04.2013, 12:09- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Construita in faimoasele ateliere scotiene din Glasgow, "Rusell & Co.", nava "Principe de Asturias", era, alaturi de "Infanta Isabel", mandria flotei iberice civile de acum 100 de ani. Avea compartimente etanse, dispunea de o biblioteca mobilata in stil Ludovic al XVI-lea, de un salon de ascultat muzica, sala de forta. Un pian fusese construit special pentru a putea fi "atins" pe punte.
Lansat la apa pe 16 august 1914, vasul era dotat cu toate utilitatile, fiind prevazaut cu barci de salvare moderne la acea vreme, mai ales ca trecusera abia doi ani de la tragedia "Titanicului".
Pe 17 februarie 1916, "Principe de Asturias" a plecat din Barcelona cu destinatia Buenos Aires. Avea 193 de oameni din echipaj si 400 de pasageri de toate felurile, unii dintre ei incercand sa scape de ororile Primului Razboi Mondial. In plus, naviga cu 40.000 de lire sterline din aur, 10 statui din bronz, pentru centenarul Argentinei si o masina Renault 35 HP. Dupa ce a trecut prin Valencia, Cadiz si Las Palmas de Gran Canaria, vasul a ajuns in dreptul costelor braziliene pe 4 martie. N-a putut intra in portul Santos din cauza conditiilor meteo nefavorabile, urmand sa incerce a doua zi. Pe 5 martie, cu vant puternic din sudest, s-a lovit de recifurile din Punta Pirabura. Impactul a provocat o bresa uriasa in dreptul compartimentului masinilor, inundate pe loc. Cazanele au explodat instantaneu, apa avansand cu putere. "Principe de Asturias" s-a aplecat pe partea stanga, facand aproape imposibila desfacerea barcilor de salvare. In fix cinci minute nava era scufundata!!! Desi pare o crunta ironie, in Ocean, multi pasageri au decedat din cauza arsurilor suferite de apa revarsata din cazanele de presiune...Inundatia a provocat o cadere generala de tensiune, astfel ca radiotelegrafistul nu a putut trimite niciun mesaj de ajutor!!!
S-au inregistrat 457 de morti, doar 143 de persoane reusind sa supravietuiasca. Cu toate acestea, naufragiul navei "Principe de Asturias" nu este cea mai mare catastrofa din istoria civila a Spaniei. In 1919, in Cuba, "Valbanera" se scufunda, provocand decesul a 488 de persoane...