Fostul şef al CFR îl acuză pe ministrul Transporturilor că l-a dat afară pentru că a refuzat să semneze un contract
După fosta şefă de la TAROM, şi fostul director al CFR a fost audiat la DNA. Constantin Axinia le-a spus procurorilor anticorupţie că ministrul Transporturilor i-a cerut să semneze un contract de 800 de milioane de euro.
De Redactia Observator la 22.10.2019, 20:55După fosta şefă de la TAROM, şi fostul director al CFR a fost audiat la DNA. Constantin Axinia le-a spus procurorilor anticorupţie că ministrul Transporturilor i-a cerut să semneze un contract de 800 de milioane de euro.
Iar refuzul său l-ar fi costat funcţia. Acuzaţii vin şi de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal, care s-a autosesizat după ce Cuc a recunoscut că a cerut lista pasagerilor TAROM, din ziua moţiunii. Compania riscă o amendă de 20 de milioane de euro.
Constantin Axinia, fostul şef CFR: Domnul Ministru mi-a zis să semnăm contractul şi i-am zis că nu sunt îndeplinite condiţiile de semnare a contractului.
La o săptămână de când a fost demis din fruntea CFR, Constantin Axinia a dat explicaţii la DNA, într-un dosar în care procurorii cercetează, in rem, fapte de abuz în serviciu, şantaj şi primire de foloase necuvenite.
Fostul director al companiei feroviare spune că şi-a pierdut funcţia pentru că a refuzat semnarea contractului de modernizare a tronsonului Braşov-Sighişoara, aşa cum i-ar fi cerut ministrul Răzvan Cuc.
Constantin Axinia, fostul şef CFR: Nu putem semna pentru că s-a depus contestaţie. Adică, trebuie să aşteptăm decizia Tribunalului.
"Ar fi util ca procurorii să afle de la domnul Axinia că acest contract nu este semnat nici până în prezent, dar şi faptul că trebuia semnat pentru a nu pierde o finanţare de 800 de milioane de euro, oferită prin programul CEF - Connecting European Facilities." a declarat Răzvan Ciuc.
Cel mai probabil, procurorii vor afla chiar de la Răzvan Cuc. Săptămâna aceasta va ajunge şi el la audieri, anunţă surse din DNA. Explicaţii va trebui să dea şi în cazul scandalului TAROM. Mădălina Mezei, fosta şefă a companiei, a fost audiată de procurorii anticorupţie.
Ea susţine că acelaşi ministru demis între timp i-ar fi cerut să întârzie aeronavele în ziua moţiunii şi să îi dea lista de pasageri.
Mădălina Mezei: Eu cred în familie, în carieră şi-n TAROM. TAROM este a doua mea familie. Domnul Cuc a trecut o linie când a considerat că-şi poate bate joc de cariera şi profesia unui om.
Cuc a negat că ar fi solicitat întârzierea avioanelor TAROM, dar a recunoscut că a cerut lista de pasageri.
Răzvan Ciuc: Am intrebat-o totuşi pe doamna Mezei, care este, adică ce parlamentar zboara, daca totul este in regula.
Viorica Dăncilă: Ministrul Transporturilor are dreptul să se interezese dacă sunt anumiţi pasageri. Aşa înţeleg că este regulamentul.
Dar specialiştii în protecţia datelor cu caracter personal susţin că astfel de informaţii pot fi transmise unui Ministru doar dacă este vorba despre situaţii de securitate naţională sau protocol diplomatic.
Marius Dumitrescu, specialist în protecţia datelor cu caracter personal: Nu vorbim de informaţii de interes public, vorbim de datele unor persoane fizice. Ale căror drepturi sunt apărate de regulamentul de protecţia datelor. Este ceea ce noi spunem: o breşă de securitate. Din informaţiile pe care le am este vorba de un abuz de funcţie.
Motiv pentru care Autoritatea Naţionala pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal a anunţat că s-a autosesizat şi face verificări la TAROM, companie care ar putea fi amendată cu până la 20 de milioane de euro.