SECRETELE METROULUI: De ce n-a vrut Ceaușescu stații în Drumul Taberei
Sute de mii de persoane călătoresc zilnic cu metroul, fără să se gândească la misterele care se învârt în jurul acestui mijloc de transport
De Diana Juncu la 10.09.2014, 17:36Sute de mii de persoane călătoresc zilnic cu metroul, fără să se gândească la misterele care se învârt în jurul acestui mijloc de transport
Deşi cei mai mulţi cred că datorăm metroul bucureştean lui Ceauşescu, ei bine, aflaţi că "responsabil" este un tânăr student de la începutul secolului al XX-lea, pe nume Dimitrie Leonida. Între 1934 și 1936 se cristalizează și opinia realizării unor linii de transport în comun subteran cu trenuri sau tramvaie electrice.
Muncitorii de la „metrău‟ NU știau ce construiesc!!!
În anul în care au început primele săpături, salahorii nu știau ce înseamnă „metrăul‟ la care lucrau. Gheorghe Moroșanu, unul dintre muncitori, povestește în cartea „Metroul fără Ceaușescu‟ un episod haios din primele zile de viață ale șantierului. Bucureşti 1975, undeva pe Splai, în apropiere de Cotroceni. Un ţăran venit din Moldova spărgea strada pentru un viitor şantier. Un băiat de Bucureşti îl întreabă: „Băi, nea Ioane, ce faci dumneata acolo?”, “Scot chetrele astea, nu vezi?”, „Lasă chetrele, spune-mi ce lucrare se execută, ce va fi în final?”, „Metrău!”, „Bine, şi ce e ăla metrou?”, „Metrău, dracu ştie!”, conchide nea Ion, conform Historia.ro.
Motivul HALUCINANT pentru care Nicolae Ceauşescu nu a vrut linie în Drumul Taberei
Dictatorul a semnat actul prin care a luat naștere metroul, după ce s-a întors de la un simpozion internațional. Acolo, aflase că tendinţele demografice în creştere demonstrau că orice oraş cu peste un milion de locuitori, cum era şi cazul Bucureştiului, avea nevoie urgentă de metrou. Chiar dacă s-au făcut numeroase studii de trafic, tovarășul l-a construit tot după propriile capricii.
Proiectul iniţial prevedea două mari linii care să lege nordul cu sudul şi estul cu vestul oraşului, iar un inel circular de tunele să lege cele patru capete ale magistralelor. Lucrările s-au realizat însă după pofta dictatorului, cu segmente de legătură lipsă între magistrale.
Inițial, trebuia să fie construit din Drumul Taberei până în Baltă Albă. Însă Ceaușescu l-a disprețuit pe Gheorghiu Dej și a mutat metroul, din creion, în Militari.
Acesta zicea că în cartierul Drumul Taberei locuiau „burghejii‟, pentru că fusese ridicat pe vremea lui Dej. Nu a ținut cont de faptul că, la acea vreme, Drumul Taberei era cel mai aglomerat cartier din București. Nici de faptul că Militari nici măcar nu era construit atunci...