Testul crud pe care l-a făcut o companie de Crăciun, promițând angajaților o primă grasă
Compania americană GoDaddy şi-a cerut scuze public, după ce și-a păcălit proprii angajați. Compania a dorit să vadă cum vor reacționa proprii angajați, în cazul unei încercări de phishing a hackerilor, însă, aveau nevoie de un motiv foarte, foarte bun.
De Redactia Observator la 25.12.2020, 18:23Capcana clasică, prima de Crăciun
Godaddy, una dintre cele mai mari companii de hosting din lume, a dorit să afle cât de inteligenți sunt angajații lor, în cazul unei incercări de furt a datelor personale.
Un email a fost trimis către angajați, care părea a veni de la o adresă de email a cuiva din conducere, prin care se condiționa acordarea unei prime în valoare de aproape 700 de dolari de completarea unui chestionar cu date personale ale angajatului respectiv.
În realitate, era vorba despre un test al securităţii informatice.
Angajații s-au plâns că metoda a fost prea crudă
"Am descoperit că unii angajaţi au fost bulversaţi de testul nostru de phishing şi l-au considerat crud, iar pentru aceasta ne-am cerut scuze", a precizat compania.
Deși această practică, de phishing, este cunoscută la nivel mondial chiar și de persoanele cu puține cunoștințe tehnice, aproximativ 500 de angajaţi ai Godaddy au dat click pe mesajul respectiv și au oferit date personale.