Exclusiv Observator. Aeroportul Băneasa va fi redeschis pentru cursele de linie din ianuarie 2023
Aeroportul Băneasa va fi redeschis pentru cursele de linie din ianuarie. Este informaţia obţinută în exclusivitate de Observator, după ce am mers să vedem ce se întâmplă cu investiţia de douăsprezece milioane de euro făcută pentru modernizarea aeroportului.
De Greta Neagu la 24.10.2022, 20:57- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Întreg terminalul a fost restaurat. El arată aşa cum arăta când a fost inaugurat în 1952. Cu menţiunea că tehnologia este la nivelul anului acestuia. Traseele de parcurs de la momentul în care predăm bagajul la ghişeul de check-in şi până la momentul în care urcăm în avion sunt foarte scurte. Acest aeroport, de altfel, a fost gândit ca un aeroport de oraş.
O investiţie de aproape 12 milioane de euro nefolosită. Spaţii şi facilităţi de care niciun pasager nu se poate bucura, pentru că Aeroportul Băneasa a rămas închis pentru cursele de linie, chiar şi după ce fostul director a anunţat în august că aici se va relua activitatea din acest an.
Valentin Iordache, CNAB: În acest moment nu avem un contract încheiat cu o companie aeriană, dar sunt discuţii avansate cu mai multe companii aeriene.
În ianuarie 2023 ar putea fi redeschise ghişeele de check-in pentru pasageri pe aeroportul Băneasa. Până atunci se poartă negocieri cu operatorii aerieni pentru reluarea zborurilor interne, dar şi internaţionale.
- Primele imagini de la redeschiderea Aeroportului Băneasa. Inaugurare fastuoasă, după ani întregi de lucrări
- Aterizare de urgență pe aeroportul Otopeni. Un pasager de 36 de ani al cursei New Delhi - Frankfurt a făcut infarct
- Zbor Wizz Air anulat pe Aeroportul din Iași, după ce o adolescentă de 17 ani și-a aprins o țigară electronică
Primele decolări de pe Aeroportul Băneasa, în ianuarie 2023
Anul trecut, Băneasa a primit peste 7.600 de pasageri, dar din curse private.
Reprezentant Aeroport: Ne aşteptăm ca aici, după primii doi ani de operare, să putem atinge capacitatea acestui terminal aşa cum este ea acum. Un milion de pasageri pe an.
Prin comparaţie, Otopeni este tranzitat de un milion de pasageri doar într-o lună.
Ionuţ Ciurea, specialist in transporturi: De ce ar trebui să ne îngrămădim pe un aeroport foarte mic, care nu are capacitate, cu nişte curse de masă. Nu prea se leagă. Nu vedem ce curse ar veni, în afară poate de nişte companii foarte mici care au câteva curse- şi nu vedem care ar fi avantajele pentru operatorii mari.
Sunt discuţii cu câteva companii interesate să opereze pe aeroportul Băneasa, spun reprezentanţii aeroportului. Air Connect este una dintre ele.
Dorin Ivaşcu - director Air Connect: Visăm să ne aşezăm la Băneasa. Să începi o operare iarna- uneori este riscant. Şi atunci am zis să abordăm situaţia cea mai precaută. Zburăm o vreme în Italia şi, din primăvară, mai luăm două avioane şi venim în Bucureşti.
Un lucru e cert: vom putea zbura de pe Băneasa de la anul, spun cei de la aeroport.
Valentin Iordache, CNAB: În acest moment putem avansa ca dată 99% sigură - prima parte a anului 2023. Până atunci există o discrepanţă semnificativă, majoră de tarife în special pe cursele interne în defavoarea aeroportului Băneasa, motiv pentru care operatorii au evitat să vină să opereze aici.
În momentul de faţă o companie care operează un zbor comercial pe aeroportul din Otopeni plăteşte o taxă de 14 euro pentru fiecare pasager. O taxă de 7 euro pentru security şi una de 7,5 euro pe tonă. Astfel, diferenţa de costuri dintre aeroporturile Băneasa şi Otopeni poate depăşi 200 de euro dacă vorbim despre o cursă cu 180 de pasageri.
Un zbor din şi înspre Otopeni costă o companie în jur de 3.800 de euro. Tarifele vor mai scădea de anul viitor şi pentru aeroportul Băneasa.