Accidentul Airbus A320: Vastă operațiune pentru recuperarea cadavrelor și a resturilor avionului
O operațiune vastă și periculoasă de căutare a fost reluată miercuri pentru recuperarea într-o zonă montană greu accesibilă a rămășițelor pământești ale celor 150 de victime ale accidentului avionului Airbus A320 al companiei germane Germanwings
De Redactia Observator la 25.03.2015, 12:19- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Când scăpăm de vortexul polar şi ninsori. Jumătate din ţară, paralizată de zăpezi
O operațiune vastă și periculoasă de căutare a fost reluată miercuri pentru recuperarea într-o zonă montană greu accesibilă a rămășițelor pământești ale celor 150 de victime ale accidentului avionului Airbus A320 al companiei germane Germanwings
Anchetatorii, care au recuperat o primă 'cutie neagră' conținând discuțiile din cabina piloților, sunt în căutarea celei de-a doua 'cutii negre' a aparatului cu datele de zbor ale aeronavei.
'Ipoteza teroristă nu este privilegiată', a declarat miercuri ministrul de interne, Bernard Cazeneuve. 'Toate ipotezele trebuie analizate îndeaproape, atâta timp cât ancheta nu a ajuns la o concluzie', a adăugat el.
Președintele francez François Hollande, cancelarul german Angela Merkel și premierul spaniol, Mariano Rajoy, sunt așteptați în jurul 13.00 GMT la locul dezastrului, unde peste 300 de jandarmi și o sută de pompieri au fost mobilizați.
Germania și Spania sunt țările cele mai greu încercate de această tragedie, cea mai devastatoare din ultimii peste 30 de ani în Franța, notează AFP.
Un elicopter cu anchetatori la bord a decolat cu puțin timp înainte de 07.00 GMT pentru a-i transporta pe aceștia la locul accidentului.
Căutările se anunță complexe din cauza dispersării rămășițelor pe o suprafață de 4 hectare în munți, într-o zonă cu acces extrem de dificil în sudul Alpilor, la o altitudine de 1.500 de metri, unde aparatul practic s-a pulverizat.
Avionul filialei low-cost a Lufthansa a plecat marți dimineață din Barcelona (Spania) cu destinația Düsseldorf (Germania), cu 144 de pasageri și șase membri ai echipajului la bord.
'Cele mai mari părți ale epavei pe care le-am recuperat nu sunt mai mari ' decât o servietă, a declarat marți seara un anchetator al jandarmeriei. Printre resturi, nicio secțiune mare de fuselaj nu a fost observată. 'Numai trenul de aterizare a putut fi identificat', au adăugat colegi ai acestuia.
Potrivit procurorului din Marsilia însărcinat cu acest caz, 'zece medici legiști și trei antropologi' se vor deplasa la locul accidentului pentru identificarea victimelor cu ajutorul prelevărilor de ADN.
'Cutia neagră', cu înregistrarea sunetelor și conversațiilor din cockpit, a fost transferată Biroului de anchetă și analiză (BFA), organism specializat în accidentele de avioane, care urmează să stabilească cauzele catastrofei. O sursă apropiată anchetei a indicat pentru AFP că prima 'cutie neagră' găsită este deteriorată. 'Cutia neagră găsită este un CVR (cockpit voice recorder)', a indicat aceasta.
'Dar CVR-ul este deteriorat', a adăugat interlocutorul agenției franceze de presă, indicând că a 'doua cutie neagră' (FDR — 'flight data recorder') cu datele de zbor este în continuare căutată.
Accidentul, cea mai mare catastrofă aeriană pe teritoriul francez din ultimii peste 30 de ani, a declanșat o emoție considerabilă în Europa și nu numai.
Spania a decretat trei zile de doliu național, după ce regele Felipe al IV-lea și-a anulat vizita de stat care abia începuse în Franța.
Statele Unite ale Americii și Rusia și-au oferit ajutorul Franței în operațiunile de căutare și recuperare a resturilor avionului și victimelor.
Printre victime figurează 67 germani, între care doi sugari, 16 adolescenți din Haltern (nord-vestul Germaniei) care au fost într-un schimb de experiență școlar cu liceeni spanioli, precum și doi cântăreți de la opera din Dusseldorf, Oleg Bryjak și Maria Radner.
Lista pasagerilor conține de asemenea '45 de călători cu nume de familie spaniole', potrivit autorităților de la Madrid.
Potrivit informațiilor primite de biroul AFP pe plan internațional, există de asemenea cel puțin o victimă de naționalitate belgiană, precum și una daneză, două australiene, două columbiene și două argentiniene.
De asemenea, Londra, Mexico și Tokyo au evocat prezența probabilă la bord a unor britanici, a doi mexicani și a doi japonezi.
Președintele Hollande a evocat, la rândul său, posibilitatea 'fără dubii' a unor victime 'turce', în timp ce media marocane au scris despre prezența unui cuplu marocan la bordul avionului care s-a prăbușit în Alpii francezi.
O casă mortuară și un PC operațional au fost instalate la Seyne-les-Alpes, localitate din apropierea accidentului, unde familiile victimelor sunt așteptate miercuri.
Cauzele accidentului rămân necunoscute. Echipajul nu a emis un semnal de alarmă pe întreaga durată a căderii aparatului, care a durat opt minute, potrivit Germanwings.
Pilotul avea 'mai mult de zece ani de experiență' și 'peste 6.000 de ore de zbor' la activ, conform companiei. Avionul era în serviciu de 25 de ani și a trecut printr-o revizie importantă în vara anului 2013.
La 1 septembrie 2013, un aparat care efectua legătura pe ruta Paris-Saigon s-a prăbușit în aceeași regiune din sudul Alpilor. Acesta este primul dezastru aerian în Franța metropolitană după prăbușirea Concorde Air France, soldată cu 113 morți, la 25 iulie 2000, la scurt timp după decolarea de pe aeroportul parizian Roissy-Charles de Gaulle.