Avioane Boeing 737 Max-8, la sol după catastrofa din Etiopia. Modelul, cumpărat și în România
Prăbuşirea avionului din Etiopia, în care 157 de oameni au murit, declanşează o criză fără precedent. Sute de aparate Boeing 737 MAX 8 au rămas la sol, în mai multe ţări, de frica unor posibile defecţiuni.
De Redactia Observator la 11.03.2019, 21:46Prăbuşirea avionului din Etiopia, în care 157 de oameni au murit, declanşează o criză fără precedent. Peste 100 de aeronave Boeing 737 MAX 8 au rămas la sol, în mai multe ţări, de frica unor posibile defecţiuni. Este al doilea avion de acest tip prăbuşit în doar câteva luni, iar mulţi se tem că nu e doar o coincidenţă. Astfel de aparate vor zbura din vară şi în ţara noastră, pentru două mari companii româneşti.
Peste 100 de aernove Boeing 737 MAX 8 au rămas la sol, la o zi după tragedia aviatică din Etiopia. Companiile aeriene din China şi Indonezia verfică acum fiecare aparat, de teama unei noi tragedii.
Catastrofa din Etiopia vine la nici o jumătate de an după ce acelasi tip de aeronava se prăbuşea în Indonezia. Seria coincidenţelor este suspectă. Ambele avioane 737 MAX 8 au căzut la scurt timp de la decolare. Ambii piloţi au anunţat posibile probleme la bord. Iar cele două aparate de zbor erau cumpărate în aceeaşi lună.
După tragedia din octombrie, piloţi din toată lumea ar fi trebuit să fie instruiţi pentru a zbura în siguranţă cu noul tip de aeronavă, dotată cu un senzor nou.
MIKEY KAY, specialist în aviație: Dacă aş fi anchetator, aş fi foarte curios să aflu dacă echipajele etiopiene au primit manualele cu acele instrucţiuni modificate.
După cele două accidente, s-au luat şi alte măsuri excepţionale de securitate.
Pe aeroportul din Amsterdam toate zborurile care implca avioane BOEING 737 au fost amanate sau anulate.Toate panourile sunt roşii. Nimeni nu îţi spune cu exactitate de ce, cel mai probabil pentru a nu provoca panuică. Dacă ceri o explicaţie, ceea ce primeşti este ...pentru verificări.
Modelul 737 MAX va intra şi în dotarea companiilor aeriene din România. Blue Air şi TAROM au comandat deja acest tip de aeronavă.
Primul BOIENG 737 MAX 8 va fi operat de o companie românească în doar cateva luni. Blue Air a comandat deja 12 astfel de aparate de zbor. Iar primul va intra în flota lor in nici 5 - 6 luni de zile. Alte cinci aeronave de tip 737 MAX 8 ar urma sa intre în flota TAROM, dar în 2023. Motoarele, controlul spoilerelor şi trenul de aterizare reproiectat au fost principalele atuuri prezentate de companie la lansarea noului model de avion. Figurează ca fiind cel mai rapid aparat de zbor din istoria Boieng
Cutiile negre ale avionului prăbuşit în Etiopia au fost găsite luni, la câteva zeci de metri de epava aeronavei. În ele, anchetatorii vor găsi răspunsuri despre ultimul zbor al celor 157 de victime.
Nu există nici măcar un supravieţuitor. Pe lista neagră se află pasageri din 35 de ţări. Cei mai mulţi erau turişti străini, dar şi 19 angajaţi ai Naţiunilor Unite care urmau să ajungă în capitala Etiopiei.